Dropshipping yapmayı düşünüyor ama nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Sermayesiz e-ticaret yapmanın mümkün olup olmadığını ve bu iş modelinin nasıl işlediğini merak mı ediyorsunuz?

Girişimcilerin en çok araştırdığı konulardan biri olan dropshipping, son yıllarda büyük bir büyüme gösterdi. 2023 yılında 243 milyar dolar pazar payına ulaşan dropshipping, düşük sermaye gereksinimi ve stok tutma zorunluluğu olmadan e-ticaret yapma imkanı sunar. Ancak bünyesinde riskler barındıran bu stoksuz satış(dropshipping) yönteminde başarılı olmak için doğru adımları bilmeli ve uygulamalısınız.

Peki, dropshipping ile nasıl para kazanabilirsiniz? Dropshipping ile para kazanmanın yollarını keşfetmek ve sermayesiz para kazanmak için yazımızı sonuna kadar okuyun.

İçindekiler

Dropshipping Ne Demek?

Dropshipping; ürün stoğu yapılmadan, tedarikçi ya da üretici ile anlaşma yaparak sipariş üzerine ürünün müşteriye yönlendirildiği bir e-ticaret sipariş karşılama yöntemidir. Dropshipping yapma kavramı aslında eski bir ticaret yöntemidir. 2000’li yılların başlangıcında da telefondan pazarlama yöntemlerinde dropshipping para kazanma çalışmalarını görmek mümkündür. 

Zaman içinde teknolojik gelişmelerin olması ile birlikte satın alma işlemlerinin internet üzerinden olması eğiliminin arttığı görülmüş ve bu alanda satış yapabilmek için birçok farklı yöntem geliştirilmiştir.

Bu noktada internet ve teknolojik gelişmeler; dropshipping tedarikçileri ile olan iletişimi kolaylaştırmakta, ürünleri hızlı bir şekilde listeleme ve tüm dünyaya satış yapabilme fırsatları sunmakta. 

dropshipping nedir, nasıl yapılır?

İnternetten satış yapmak için kurulan büyük e-ticaret platformları ve online pazar yerleri dropshipping iş modelini benimseyen girişimciler için önemli bir rol oynuyor. Özellikle Çin merkezli Aliexpress e-ticaret platformu, dropshipping tedarikçileri bulmak için ilk bakılan platform haline geldi. 

Stoksuz Satış Nedir?

Stoksuz satış, bir satıcının ürünleri fiziksel olarak stoklanmadan doğrudan tüketiciye ulaştırması ile gerçekleşir. Müşteriler bir ürünü sipariş ettiğinde üretici ya da tedarikçi, satıcı adına ürünü müşteriye kargolar.

Dropshipping, stoksuz satışın bir alt kümesidir. Dropshipping prensibi ile çalışan bir işletme; müşterilerden gelen siparişleri alarak tedarikçiye iletir ve tedarikçi bu siparişi müşteriye ulaştırma sürecini başlatır. Genel anlamıyla bakıldığında dropshipping, stoksuz satışın daha spesifik bir bir türüdür.

Stoksuz satışta, dropshipping yönteminden farklı olarak tedarikçiden ürünü deposunda stoklaması istenebilir. Ancak bu durum dropshipping yöntemine göre daha fazla operasyonel risk ve maliyet barındırabilir.

Dropshipping yönteminde depolama ve stoklama zorunluluğu olmadığı için düşük risk ve maliyet ile ticaret yapmak mümkündür. Ancak bu noktada iyi bir tedarikçi ile çalışmak çok önemlidir. Tedarikçi seçiminin kötü olması; ürünlerin fiziksel kontrolü ve ulaştırma süresi tedarikçinin kontrolünde olacağı için satışları doğrudan olumsuz etkileyen bir faktör olarak karşımıza çıkar.

Sermayesiz Dropshipping Yapılır Mı?

Dropshipping nedir nasıl yapılır sorularından sonra en çok merak edilen bir diğer konu da dropshipping için para gerekir mi ve sermayesiz dropshipping yapılır mı olmakta. Bu bölümde sermayesiz ürün nasıl satılır, sermayesiz dropshipping yapmak için nasıl bir yol izlenmelidir açıklayacağız.

Dropshipping, yok denecek kadar küçük bir sermayeyle e-ticaret yaparak para kazanabileceğiniz bir iş modelidir. Peki e-ticarette satış yapma adımları nasıl sermayesiz dropshipping satışı ile yürütülebilir?

  1. Size en uygun e-ticaret platformunu seçin. Bu süreçte woocommerce kurulumu yaparak kendi e-ticaret web sitenizi ücretsiz bir şekilde yürütebilirsiniz. Satacağınız ürünleri başka bir platform üzerinde listelemek istemeniz durumunda; komisyon oranları ve listeleme ücretleri bütçenize en uygun olan ETSY, Trendyol ya da Amazon gibi platformları tercih edebilirsiniz.
  2. Ücretsiz ya da düşük maliyetli ürün sunan tedarikçiler ile çalışmaya başlayın. Aliexpress gibi platformlarda başlangıç için çok düşük maliyetli ürünler bulmak daha kolay olacaktır.
  3. Sosyal medya platformlarında ücretsiz dijital pazarlama yöntemleri ile ürünlerinizi tanıtın. Daha gelişmiş pazarlama stratejilerine bütçe ayıracak duruma gelene kadar ücretsiz dijital pazarlama yöntemlerini kullanabilirsiniz.
  4. E-mail, sosyal medya mesajlaşmaları ve canlı sohbetler gibi ücretsiz iletişim kanallarını kullanarak müşteri desteği sunun. Müşteriler ile rahat bir şekilde iletişim kurabilmek e-ticarette performansı en çok etkileyen kriterlerden birisidir.
  5. Sermayesiz bir şekilde de kendi yöntemlerinizle pazarlama yapabilmek için özelliklerine hakim olduğunuz ve aşina olduğunuz ürünler ile başlangıç yapın. Kendi uzmanlık alanınızdaki ürünleri tanıtmak birçok maliyeti atlayarak çok daha küçük bir sermaye ile satış yapabilmenize olanak tanır.

Sermayesiz dropshipping yapılabilir ancak devamlılığı sağlamak ve işinizi büyütmek için daha fazla kaynak ve strateji gereklidir, kaynaklar ve pazarlama stratejileri büyüdükçe maliyetler de artacaktır. Dolayısıyla, dropshipping için para gerekir mi sorusunun cevabı başlangıçta herhangi bir sermaye gerekmeyebilir ancak işinizi büyütmek için bir miktar harcama yapılması gereklidir şeklinde özetlenebilir.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping işi nasıl yapılır ve dropshipping nereden başlamalı herkesin sermayesiz e-ticaret yapma konusunda öğrenmek istediği sorulardan. Dolayısıyla dropshipping ne kadar kazandırır öğrenmeden önce nasıl yapıldığı öğrenilmelidir.

Dropshipping işi nasıl yapılır?

Dropshipping nasıl başlanır? 12 adımda dropshipping yapmaya başlayın:

  1. Pazar araştırması: Öncelikle ne satmak istediğinize ve bunu kime satmak istediğinize karar vermelisiniz. Bu aşamada satış hacmi yüksek olan ve talep gören ürünleri belirlemek önemlidir.
  2. Rekabet analizi: Satmak istediğiniz ürünü satmakta olan kişi ve firmaları inceleyin. Rakipleriniz ile birebir aynı stratejide ürün sunmak satışlarınızı olumsuz etkileyeceğinden dolayı ürününüzü piyasadaki halinden farklılaştırmaya çalışın.
  3. Dropshipping tedarikçileri: Tedarikçinizin sadece uygun fiyatlı olması değil, aynı zamanda güvenilir ve hızlı olması gerekir. Hızlı olmayan teslimat süreleri de olumsuz yorumlar almanıza ve müşteri kaybetmenize neden olacaktır.
  4. E-ticaret platformu: Dropshipping siteleri olarak da adlandırılan e-ticaret sitelerinde ürün listeleyerek ya da Woocommerce kurulumu yaptığınız kendi e-ticaret sitenizi oluşturarak nerede satış yapmak istediğinizi belirleyin.
  5. Mağaza açma: Seçilen platform üzerinde bir mağaza açın. Mağazanızı SEO tekniklerine uygun ve müşterilerin ilgisini çekecek şekilde düzenlemeniz satış oranlarınızı olumlu etkileyecektir.
  6. Ürün listeleme: Satışını yapmak istediğiniz ürünleri; uygun ürün açıklamaları, rekabet doğrultusunda belirlediğiniz ürün fiyatları ve ilgi çekici ürün fotoğrafları ile mağazanızda listeleyin.
  7. Ödeme ve Kargo: Güvenli ve kolay bir alışveriş deneyimi sunmak için öncelikle Vepara Sanal Pos Uygulamaları gibi güvenilir ödeme yöntemlerini kullanın. Ödeme aşamasını rahat bir şekilde tamamlayan müşterilerinizin ürünü en iyi şekilde teslim alabilmesi için memnuniyet oranları yüksek bir kargo firmasıyla ulaştırılması konusunda tedarikçiniz ile anlaşın.
  8. Pazarlama stratejileri: Ürünlerinizin tanıtımı için sosyal medya platformlarında reklam verme, influencer işbirliği ile ürün tanıtma ya da google ads üzerinden reklam verme gibi pazarlama stratejileri geliştirin.
  9. Müşteri hizmetleri: Müşteri memnuniyeti dropshipping ile satış yapma konusunda en önemli noktalardan birisidir. Müşterilerinizden gelen soruları hızlı ve ilgili bir şekilde yanıtlayarak mağazanızın iyi puanlar ve yorumlar almasını sağlayın. 
  10. Sipariş takibi: gelen siparişleri en hızlı şekilde işleme almanız iptal işlemlerini azaltma konusunda çok önemlidir. Siparişler düzenli olarak kontrol edilmeli ve tedarikçilerin kargoya ulaştırma süresinin kısa olduğundan emin olunmalıdır.
  11. İade politikaları: Müşterilere aldıkları ürünün iade edilebileceğini ve bu sürecin kolay bir şekilde gerçekleşeceğinin garantisini vermek, sepeti terk etme oranını düşürmek için yapılabilecek önemli bir adımdır. Sizin için avantajlı olduğu kadar müşteriler için de avantajlı olacak iade politikaları belirleyin. 
  12. Veri analizi: Satışlarınızı analiz etmek ve raporlamak işletme başarınızı artırmanızı sağlayacaktır. Sattığınız ürün çeşitlerinden ve belirlediğiniz pazarlama stratejilerinden hangisinin sizin için en karlı olduğunu anlamak için satış verilerinizi düzenli olarak takip edin.

Dropshipping Avantajları Ve Dezavantajları Neler?

Dropshipping için gerekenler ve genel olarak dropshipping nasıl yapılır konularında bir fikir edindikten sonra avantaj ve dezavantajları incelenmelidir. Stoksuz ürün nasıl satılır öğrendiğinize göre bunun avantajları ve dropshipping riskleri nelerdir gelin birlikte inceleyelim.

dropshipping riskleri neler?

Dropshipping Avantajları Nedir?

  1. Düşük sermaye: Dropshipping, e-ticaret iş modelleri içinde düşük sermaye ile ve hatta sermayesiz bile başlanabilecek bir satış yöntemidir. Ürünlerin depolama ya da stoklama maliyeti olmadığı için minimum maliyet ile başlanabilmektedir.
  2. Stok yönetimi yok: Ürün stoklayarak satış yapmak avantajlı olduğu gibi riskleri de beraberinde getirebilir. Stoksuz çalışmak zaman ve başlangıç maliyeti tasarrufu yapmanızı sağlar.
  3. Ürün çeşitliliği: Dropshipping ile satılabilecek ürün çeşidi oldukça fazladır. Bu çeşitlilik içinden sizin için en karlı olacak ürünü seçebilir ve dropshipping ile para kazanma adımlarına geçebilirsiniz.
  4. Hızlı: Bir tedarikçi ile anlaştıktan sonra ürünü çok hızlı bir şekilde listeleyerek satışa çıkarabilirsiniz.
  5. Global satış: Dropshipping ile dünyanın her yerine ürün sunmanız ya da ürünleri tedarik etmeniz mümkündür. Dropshipping tedarikçileri ile işbirliği yaptığınız için dilediğiniz yere ürünleri gönderebilirsiniz.
  6. Yönetim masrafı yok: Fiziksel bir mağaza açılmadığı için bilgisayar ve internetiniz olduğu sürece hiçbir işletme gideriniz olmaz.

Dropshipping Riskleri Nelerdir?

  1. Düşük kar marjları: Sermayesiz dropshipping yapılabilse de rekabetin oldukça yüksek olduğu bir alan olması nedeniyle genellikle düşük karlı ürün satışı yapılır. Bu rekabetçi ürün fiyatları ve öne çıkmak için gereken pazarlama statejileri ile mücadele etmek zorlayıcı olabilir.
  2. Ürünler üzerindeki hakimiyet: Üretim ve kargolama aşamalarında bizzat bulunamayacağınız için bu sürecin optimize şekilde işlemesi zor olabilmektedir. Bu nedenle müşteri memnuniyetini sağlamak diğer iş modellerine göre daha zordur.
  3. Teslimat süresi: Ürünlerin kargo aşamasıyla siz ilgilenmediğiniz için olası problemlerin çözümünü sağlayamazsınız. Ürün teslimatının gecikmesi müşteri memnuniyetini azaltacak en büyük etkenlerden birisidir.
  4. Stok sorunları: Tedarikçinizin ürün stoğu olmaması durumunda siparişlerin tamamlanamama riski vardır. Ürünlerin stokta olmaması durumunda müşteriler ile en kısa sürede iletişime geçip alternatif çözümler üretmek gerekir. Buna rağmen müşteri kabul etmeyebilir ve yaşadığı olumsuz deneyim nedeniyle tekrar sizi tercih etmeme riski bulunur. 
  5. Rekabet: Pazarlama stratejilerine ücretsiz bir şekilde tanıtımlar yaparak başlanabilse de dropshipping para kazanma sektöründeki rekabet çok yüksek olacağından dolayı, başarılı olmak için yüksek reklam harcamaları ve sıradanlıktan uzak pazarlama stratejileri geliştirmek gerekir.
  6. Marka bilinirliği: Rekabetin çok yüksek olması nedeniyle müşterilerin ürün satın almada ilk dikkat ettiği şey ürün fiyatları olur. Her mağaza satış sayısını artırmak için ürünün fiyatında indirim yapar. Bu sebeple marka bilinirliği sayesinde müşteri kazanmak zorlaşır. Markanız biliniyor olsa dahi aynı ürün başka bir mağazada daha uygun fiyata listelendiyse potansiyel müşterinizi kaybetme riskiniz olur. Sadece markalaşmaya emek verip bu şekilde müşteri kazanmaya odaklanırsanız, bu konuda ciddi bir miktarda reklam harcaması yapmanız gerekebilir.

Dropshipping İle E-Ticarette Başarılı Olma Stratejileri Neler?

Son yıllarda e-ticaret alanında sıkça tercih edilen dropshipping yöntemi, girişimciler için düşük maliyetli ve diğer iş modellerine nazaran daha kolay bir para kazanma yöntemidir. E-ticaret dünyasında yeni fırsatlar sunarak girişimcilerin dikkatini çeken bu yöntemde, başarılı bir dropshipping işletmesi yürütebilmek için uygulanması gereken bazı stratejiler vardır:

  1. Niş bir pazar seçin: Belirli bir nişe odaklandığınızda hedeflediğiniz pazar daha spesifik olacak ve daha az rekabet ile karşılaşacaksınız. Ayrıca spesifik bir konuya odaklandığınızda hedef kitlenizin ortak yönleri daha fazla olacağı için etkileyici pazarlama stratejilerinizin dönüşüm oranları artacaktır.
  2. Güvenilir tedarikçiler bulun: Ürünlerin kalitesi ve ulaşım süresi tedarikçiye bağlı olduğu için doğru seçimi yapmak kritik bir öneme sahiptir. Güvenilir tedarikçilerle çalışarak müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.
  3. Talep görecek ürünler bulun: Özel günleri, trendleri, çevresel etmenleri düşünerek satış potansiyeli yüksek olan ürünler bulun.
  4. Etkileyici ürün açıklamaları yazın: Müşterilerin satın alma kararında oldukça önemli bir etken olan ürün açıklamalarını etkileyici ve soru işareti bırakmayacak şekilde yazın.
  5. Müşterilerin soru ve yorumlarına hızlı dönüş yapın: İyi bir müşteri hizmetleri sunarak memnuniyeti ve tekrarlanan satın alma oranlarını artırabilirsiniz.
  6. Güvenilir alışveriş ortamı sunun: Profesyonelce tasarladığınız mağazanızda link ile ödeme gibi güvenli ödeme yöntemleri sunmanız satın almayı tamamlama konusunda çok önemlidir. Güvenli ödeme yöntemi sunulmayan durumlarda sepeti terk etme oranı yüksek olur.
  7. Etkili pazarlama stratejileri geliştirin: Sosyal medya ve google ads reklamları aracılığıyla pazarlama yapabilirsiniz. Bunun dışında instagramdan para kazanma amacıyla tanıtım yapan influencer hesaplarını bularak ürünlerinizi tanıtması için işbirliği yapmanız günümüzde oldukça etki yaratacaktır.
  8. Müşteri yorumlarını dikkate alın: Müşterilerden olumsuz geri dönüşler almaya başladığınızda beğenilmeyen noktalarda iyileştirmeler yaparak müşteri kaybını önleyebilirsiniz.
  9. Web sitenizi analiz edin: Dönüşüm oranlarını artırmak için web sitenizde ne gibi değişiklikler yapmanız gerektiğini analiz edin. Hangi versiyonun daha etkileyici olacağını belirlemek için A/B testi yapabilirsiniz.
  10. Tekrarlı alışverişleri teşvik edin: Müşterilerinizin tekrar tekrar sizden alışveriş yapması için ödül programları ve özel promosyonlar gibi yöntemleri kullanabilirsiniz.
  11. Ürün satışlarınızı analiz edin: Hangi ürünün satış miktarının daha iyi olduğunu ve bu ürünün satılma miktarındaki dalgalanmaları göz önünde bulundurarak en çok satılan ürüne ağırlık verin. 

Dropshipping Firmaları Neler?

Dropshipping yapmak isteyenler için çok çeşitli pazar yerleri vardır. Bunlar sürekli olarak değişebilse ya da yeni platformlar piyasaya girse de her zaman en iyi olanı araştırmak gerekir. Güncel dropshipping siteleri incelendiğinde komisyon oranları, depolama hizmetleri ve müşteri desteği kriterlerine göre sunmak istediğiniz ürüne göre en uygunu seçilerek çalışılmalıdır.

Dropshipping firmaları, ürün satışlarınızdan komisyon talep edebilmektedir. Bu komisyon oranları firmadan firmaya, hatta bazı firmalar sabit komisyon alırken bazıları firmanın içinde ürünlere bağlı olarak da değişebilmektedir. Bunun için her firmanın müşteri hizmetleri ile iletişime geçip güncel ve doğru bilgilere birinci kaynaktan ulaşmanız önemlidir.

dropshipping firmalari neler?

Dropshipping iş modelinin uygulanabileceği birçok platform bulunmaktadır. Bunlar arasından en popülerleri: 

  1. Aliexpress: Sayılamayacak kadar çok ürün yelpazesi ve bu ürünlerin piyasaya göre düşük olması Aliexpress dropshipping tercih edilme sebepleri arasında ilk akla gelendir. Ayrıca dünya çapında teslimat fırsatları sunarken ücretsiz kargo seçenekleri de oldukça caziptir. 
  2. Amazon: Amazon’da dropshipping yapmak yasak mı sorusu merak edilmekte. Amazon, milyonlarca müşteri ve girişimciye erişim imkanı sunar. Depolama ve gönderim hizmetlerinin de başarılı olması bu platformu mükemmel bir dropshipping firması yapmaktadır. Dolayısıyla hayır, Amazon’da dropshipping yapmak yasak değildir.
  3. eBay: Bu platformun özellikleri arasında bulunan açık artırma sistemi müşterilerin ilgisini çekebilmektedir. Farklı ürün ve kategorilerin sunulduğu bu platformda da güvenle e-ticaret yapmak mümkündür.
  4. Oberlo:  Shopify entegrasyonu sayesinde kullanımı oldukça kolaydır. Sipariş girme ve sipariş durumunu takip etme özelliklerinin otomatik bir sistemde olması çok daha pratik bir raporlama yapmayı sağlar. Geniş tedarikçi ve ürün seçenekleri ile, dropshipping yaparken değerlendirmeye alınması gereken bir platformdur.
  5. Doba: Toptan ürün tedariğine imkan veren bir platformdur. Dropshipping yapılabilecek birçok ürün ve fiyat seçeneği olan platformda üye olunması ve ürün fiyatlarının tedarikçiler ile görüşülmektedir.

Türkiye’de Dropshipping Veren Firmalar Hangileri?

  1. Trendyol: Trendyol da dropshipping mümkün mü diye birçok girişimci merak etmekte. Türkiye’de moda ve yaşam ürünlerinin satıldığı en büyük platformların başında gelen Trendyol, dropshipping iş modelini uygulamak için oldukça avantajlı bir platformdur. Dropshipping entegrasyonu ile yurt dışından uygun fiyat üzerinden anlaşma yapacağınız tedarikçilerin sağladığı ürünleri Türkiye’de satmak çok karlı bir e-ticaret yöntemi olabilir. Bunun için doğru ürün ve doğru dropshipping tedarikçileri bulmak en önemli noktalardır.
  2. Hepsiburada: Türkiye e-ticaret platformlarının önde gelen kuruluşlarından birisi olan Hepsiburada, aynı zamanda dropshipping siteleri arasında da en yaygın kullanlılanlardan biridir. Hepsiburada üzerinde kurulan mağazalara gelen siparişler tedarikçilere iletilerek direkt olarak tedarikçinin ürününü müşteriye göndermesi sağlanabilir.
  3. N11: Popüler bir e-ticaret platformu olan N11 de dropshipping entegrasyonu sunarak girişimcilerin açacağı mağaza üzerinden kolay ve hızlı bir şekilde gelir elde etmesine olanak tanır.
  4. Gittigidiyor: Türkiye’de ilk kullanılmaya başlanan e-ticaret sitelerinden birisi olan gittigidiyor da dropshipping iş modelini uygulayabileceğiniz bir platformdur.

Dropshipping Tedarikçileri Nasıl Bulunur?

Dropshipping tedarikçileri arasından en doğru seçimi yapabilmek için öncelikle internet üzerinden ve e-ticaret platformlarında araştırmalar yaparak müşteri memnuniyeti en yüksek tedarikçileri listeleyin. Bu aşamada sosyal medyada ya da bloglarda en iyi tedarikçilerin listelendiği kaynaklardan da yararlanabilirsiniz.

Doğrudan tedarikçi ile tanışarak güven bağı kurmak istediğinizde ise ticaret fuarlarına katılarak gözlem yapmanız mümkündür. İncelemeleriniz sırasında tedarikçinin; müşteri hizmetleri, teslimat süreleri, iade politikaları, ürün çeşitliliği ve fiyatları değerlendirilmelidir. Ayrıca tedarikçilere yapılan yorumlar da fikir edinmenize yardımcı olacaktır.

Büyük bir iş yapmadan önce belirlediğiniz tedarikçiden örnek ürün siparişi verin. Bu sayede ürün kalitesini ve teslimat süresini bizzat test etmiş olursunuz.

Birden fazla tedarikçi ile çalışmak her zaman daha avantajlı görülmektedir. Oluşabilecek herhangi bir sorunda işlerinizin durmadan devam edeceğini garantiye almalısınız. Bu sebeple bir tedarikçi ile anlaşıp memnun bir şekilde çalışıyor bile olsanız bu araştırmaları düzenli olarak yapın. Bu süreçte karşınıza daha iyi bir tedarikçi çıkabilir ya da farklı tedarikçilerin düzenlediği kampanyalardan yararlanarak daha uygun fiyatlı ürünler tedarik edebilirsiniz. 

2023 Yılında Dropshipping İle Ne Satılır?

E-ticaret sektöründe sürekli olarak trend değişiklikleri olduğu için en çok satılan dropshipping ürünleri neler olduğunu net bir şekilde söylemek zordur. Ancak 2023 yılında en çok talep gören bazı kategori ve ürünleri listelemek mümkündür:

  1. Akıllı ev aletleri: Akıllı ampul, akıllı priz, akıllı termostat
  2. Teknolojik eşyalar: Akıllı saat, kablosuz kulaklık, powerbank
  3. Moda ve giyim: Elbise, çanta, aksesuar
  4. Sağlık ve kişisel bakım: Yüz temizleme jeli, vitamin takviyeleri, yoga matı
  5. Spor ve açık hava ürünleri: Kamp çadırı, dağ bisikleti, basketbol topu
  6. Ev dekorasyon ürünleri: Dekoratif yastıklar, tablolar, buzdolabı için organizer saklama kapları
  7. Elektronik cihaz aksesuarları: Trend olan telefon kılıfları, hızlı şarj aletleri, ekran koruyucular
  8. Çevre dostu ürünler: Bez torbalar, geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılan eşyalar, çevre dostu temizlik malzemeleri
  9. Oyuncak ve hobi ürünleri: Drone, yapboz, lego
  10. Evcil hayvan ürünleri: kedi ve köpek oyuncakları, yavaş yemek kapları, fürminatör

Dropshipping Ürün Bulma Yöntemleri Neler?

Dropshipping ile satılabilecek ürünler bulurken ürün seçiminin müşteri taleplerine, trendlere ve hedef kitlenizin özelliklerine uygun olması gerekir. Başarılı bir e-ticaret süreci yönetebilmek için en önemli faktör doğru ürünü sunmaktır. Potansiyeli ve karlılığı yüksek olan ürünleri bulmak için bazı stratejiler geliştirilebilir. 

Dropshipping ürün bulma yöntemleri şu şekilde uygulanabilir:

  1. Pazar araştırması yapın: Niş bir pazar bulmak ilk olarak yapmanız gerekenler arasındadır. Belirlediğiniz pazar için trendleri takip etmek ve müşterilerin ihtiyaçlarını belirlemek doğru ürüne karar verme aşamasında detaylıca araştırmanız gereken bir konudur. 
  2. Rakip analizi yapın: Rakiplerinizin başarılı olduğu ürünleri inceleyin. Rakipleriniz ile aynı ürünleri satmanın dezavantajları da olacaktır, bunun için birebir aynı olmaktan kaçının. Rakip analizinde gördüğünüz ürünleri daha farklı bir yaklaşım ile pazarlamanız mümkündür. Örneğin vazo satışı trend olan bir dönemde su seviyesini ayarlayabilen bir vazo satmanız rakipleriniz arasından sıyrılarak yeni bir trend başlatmanızı sağlayacaktır. Bu şekilde hem rekabetiniz azalır hem de yenilik potansiyel müşterilere daha çekici görünür. 
  3. Tedarikçilerin ürün çeşitlerini analiz edin: Çeşitli tedarikçileri inceleyerek yaygın olmayan ancak trend olma potansiyeli olan ürünleri araştırın. Satışı zaten yüksek olan ürünlerde yenilikçi yaklaşımlar sunmak trend olma potansiyeline sahiptir. Ancak bir trend başlatabilmek için oldukça etkili pazarlama stratejileri kullanmak gerekir.
  4. Sosyal medyayı inceleyin: İnternetten ne satabilirim sorusunu belirleyen büyük oranda sosyal medya trendleri olmaktadır. Çeşitli sosyal medya platformlarında influencerların paylaşımlarını inceleyin.
  5. Satış verilerini inceleyin: E-ticaret platformlarındaki satış verilerini inceleyerek ürünlerin listeleme ve satış oranlarını analiz edin. Bu sayede hangi platformda hangi tarz ürünlerin daha fazla talep gördüğünü de inceleyebilirsiniz.
  6. Ürünleri karşılaştırın: Birden fazla potansiyel ürün için numuneler sipariş edin. Ürünlerin kalitesini, teslimat süresini ve müşteri hizmetlerini test ederek sadece ürüne göre değil tedarikçiye göre de karar verebilirsiniz. 

Dropshipping Aylık Kazanç Ne Kadar Olur?

Dropshipping aylık kazanç ne kadardır sorusunun net bir cevabı yoktur. Çünkü her satıcı ürününe ve performansına göre karşılığını alır. Ancak dropshipping yapanlar birkaç kategoride incelediğinde ortalama kaznaçlardan bahsedilebilir. Dropshipping aylık kazanç ne kadar konusundan önce kazançları etkileyen faktörleri bilmek gerekir.

Dropshipping’te Aylık Kazançları Etkileyen Faktörler Nelerdir?

  1. Ürün seçimi ve fiyatlandırma: Ürün fiyatlandırmasını doğru yapmak da ürün seçimi kadar önemlidir. Düşük maliyetli ürünleri yüksek fiyatlara satmak karlı görünse de yüksek rekabet ortamında tercih edilmemeye sebep olur. Aynı şekilde telep görmeyen ürünleri depolamak da başarısızlıkla sonuçlanır. Bu sebeple ürün karlılığından mı yoksa sürümden mi kazanç elde etmek istediğinizi netleştirin. 
  2. Satış miktarı: Etkileyici satış stratejileri kullanmak ve marka bilinirliği oluşturmak satış oranlarınızı artıracaktır. Bu durum da doğrudan aylık kazancınızı artıran bir faktördür.
  3. Komisyon ve ücretler: Dropshipping siteleri farklı komisyon ya da işlem ücretleri talep eder. Satış yapmak istediğiniz platformu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken bu durum da aylık kazancınızı etkilemektedir.
  4. Pazarın  durumu: Rekabetin yüksek olduğu bir pazara girmek daha düşük karlılıkta satış yapmak demektir. Böyle bir pazarda satış sayınızın az olması rekabetin az olduğu pazarlara göre çok daha az kar etmeniz anlamına gelir.
  5. Müşteri memnuniyetini sağlamak: Aynı müşterinin tekrar eden satın almalar yapması ve mağazanız için iyi yorumlar bırakması para kazanma konusunda çok büyük bir fırsattır. Pazarda daha fazla açılmak için çabalamadan müşteri yorumları sayesinde yeni satışlar yapabilir ve yeni kişilere tanıtım ihtiyacı duymadan yüksek miktarlarda satış yapmaya devam edebilirsiniz.
  6. Satış kanalları: Birden fazla satış kanalı kullanmak da tedarikçi çeşitliliği kullanmak gibi avantajlı olur. Satış yaptığınız platformda karşılaşacağınız herhangi bir problem farklı kanallardan satışlara devam edebileceğiniz için işinizi durdurmaz.
  7. Mevsimsel faktörler: Bazı sektörlerdeki ürünler mevsimsel olarak satışta olur. Örneğin kışlık kıyafetler ve yazlık kıyafetler, yılın her zamanında aynı miktarda satılmaz. Bunun için ürün seçimlerinizi çeşitlendirin ve her gün aynı ürünü satmak yerine her gün satış yapmayı hedefleyin.

Kazanç miktarının nelere bağlı olarak değiştiğini anlattığımıza göre artık ortalama kazanç miktarlarından bahsedebiliriz. 

Dropshipping ne kadar kazandırır?

Dropshipping aylık kazanç miktarları 4 grupta incelenebilir:

  1. Yeni Başlayanlar: Dropshipping yapmaya başlayan birisi henüz yeterince pazarlama stratejisi kullanmadığı ve daha düşük miktarlarda satış yaptığı için yüksek bir gelir elde edemez. Ancak her işte olduğu gibi bunda da işi ilerlettikçe kazanç miktarı artar. Dropshipping yeni başlayanlar için ortalama kazanç miktarı birkaç yüz dolar civarında olabilir.
  2. Orta Düzey Girişimciler: Dropshipping mantığını kavrayarak pazara tutunup büyüyen girişimciler aylık birkaç bin dolar düzeylerinde satış yapabilirler. Reklam harcamalarına biraz daha yatırım yaparak kazanç oranlarını artırmaları mümkündür.
  3. Başarılı Olan Girişimciler: Pazarlama stratejilerini etkin bir şekilde kullanan, satış ve tedarikçi kanallarını çeşitlendiren, trendleri takip ederek ürün seçimlerini doğru yapan girişimciler dropshipping süreçlerinde başarılı olarak aylık on binlerce dolar kazanabilirler. 
  4. Büyük İşletmeler ve Markalar: Hazırda müşteri kitleleri ve güvenilir tedarikçileri bulunan, marka bilinirliği ve güçlü pazarlama stratejileri olan şirketler dropshipping yöntemini de işlerine entegre ederek yüz binlerce dolar kazanabilirler.

Vepara Sanal Pos Kullanımının Dropshipping’te Önemi

Dropshipping yönteminde ürünler doğrudan tedarikçilerden müşterilere ulaştırılacağı için güvenli ödeme sistemleri kurmak oldukça önemlidir. Sanal pos ile ödeme yapmak ya da almak güvenilirliği ile ve aynı zamanda kolay ilerleyen bir süreç olduğu için, müşterilerin sepeti terk etme oranlarını düşürmede önemli bir etkiye sahiptir. Bu konuda Vepara Sanal Pos Hizmetleri sunduğu birçok avantajlar ile tercih edebileceğiniz en iyi ödeme yöntemleri arasında yer alır. 

dropshipping para kazanma

Peki dropshipping’te Vepara Sanal Pos kullanmanın avantajları nelerdir?

  1. Müşteriler ödemelerini güvenli bir şekilde gerçekleştirmek ister. Vepara Sanal Pos Uygulamaları’nda link ile ödeme yönteminde müşteriler kişisel bilgilerini başka birine vermek zorunda değildir. Bu sayede oluşan güven ortamında hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
  2. Ödemelerin hızlı gerçekleşmesi müşterilerin satın almaktan vazgeçme olasılığına karşı alınabilecek önlemlerden biridir. Vepara Sanal Pos Hizmetleri kolaylıkla kullanılabilen arayüzü ile müşterilerin hızlı bir şekilde ödemeyi tamamlayabileceği bir ortam sunar.
  3. Otomatik ödeme onayı sağlayan Sanal Pos Uygulamaları, ödeme süreçlerinin hızlı ve sorunsuz gerçekleşmesini destekler. Bu durum siparişlerin işleme alınması ve tedarikçilerin ödemeyi alabilmesi için önemlidir.
  4. Dijital cüzdan, kredi ve banka kartları ya da link ile ödeme gibi farklı ödeme yöntemleri içeren Sanal Pos, farklı müşteri gruplarına hitap etmenize yardımcı olur.

Sıkça Sorulan Sorular

Dropshipping nedir ve dropshipping yapmak için ne gerekli olduğunu bu yazımızda ayrıntılarıyla anlattık. E-ticaret ile para kazanmak için dropshipping işi nasıl yapılır konusunu yazımızı okuyarak öğrenebilir ve bir an önce siz de bu yöntem ile para kazanmaya başlayabilirsiniz. 

Yazımızın bu bölümünde ise dropshipping alanında merak ederek araştırdığınız bazı soruları yanıtlayacağız.

Dropshipping İçin Şirket Kurmak Gerekiyor Mu?

Dropshipping için şirket kurmak zorunlu değildir. Başlangıçta küçük ölçekte satışları hedefleyerek dropshipping e-ticaret iş modelini öğrenmek ve test etmek isteyenler, şirket kurmadan dropshipping yapabilirler. 

Eğer işletme büyümeye başlar ve satışlar artarsa şirket kurmak daha mantıklı olacaktır. İşini büyütmek isteyenler, bulundukları ülke ya da bölgenin yasal gerekliliklerini öğrenerek buna uygun bir şirket kurmalıdır. Şirket kurmadan dropshipping yapma konusunda tüm yükümlülükleri kişinin bireysel olarak yerine getirmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Dropshipping İle Ne Kadar Kazanırım?

Bu e-ticaret iş modelinde kazanacağınız para miktarı işletme performansınıza göre oldukça değişim gösterebilmektedir. Başlangıçta bir sermaye ayırmadıysanız ve reklam stratejilerine öncelik vermediyseniz kazancınız az olacaktır. Ancak kendinizi geliştirdiğiniz sürece kazancınızı on binlerce doların üzerine çıkarabilirsiniz.

En İyi Dropshipping Tedarikçileri Nereden Bulabilirim?

Dropshipping tedarikçileri bazı ülkelerde daha avantajlı ve popülerdir. Bunun sebepleri o ülkelerin genel ekonomisi, üretim gücü, hammadde yakınlığı ve ulaşımdaki avantajı olabilir. En iyi dropshipping tedarikçilerini aramaya aşağıdaki ülkelerden başlanabilir:

  • Çin
  • ABD
  • Avrupa Ülkeleri
  • Kanada
  • Türkiye
  • Güney Kore
  • Hindistan