Anasayfa » E-Ticaret ve Pazarlama » E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Rehberi

E-ticaret sitenizi açtınız ve bir an önce potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorsunuz. Reklam bütçenizi ayarlarken bir bakmışsınız ki güçlü rakipler, sizin karşılayamayacağınız bütçelerde reklamlar vermişler.

Endişelenmenize gerek yok çünkü yalnız değilsiniz. Bir çok işletme, ürünlerini müşteri ile buluşturma konusunda çok daha düşük maliyetli bir stratejiden yararlanıyorlar.

Peki, daha düşük maliyetle daha çok müşteriye nasıl ulaşacağız?

Cevap: E-ticaret SEO

Ürünlerinizi araştıran ve merak eden kullanıcıların yolculuğu, dünyanın en büyük arama motoru olan Google üzerinden gerçekleşiyor. Dolayısıyla dijital dünyadaki görünürlüğünüz, işletmenizin başarısını doğrudan etkilemektedir.

Ücretli reklamlar sizi arama sonuçlarının üst sıralarına taşıyabilir, ancak oralarda kalabilmek için güçlü bir bütçeye ihtiyacınız var. Peki, size bunun başka bir yolu daha olduğunu söylesek?

Ücretsiz olarak sitenizi daha üst sıralara taşımak istiyorsanız, E-ticaret SEO çalışması nasıl yapılır rehberimiz tam da aradığınız şey olabilir.

Başlamadan önce SEO nedir bir kısaca inceleyelim ve E-ticaret SEO stratejileri ile ilgili temel kavramları anlayalım.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

Tüketiciler bir ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarında genellikle ne yaparlar? Birçoğu Google’da arama yapar.

E-ticaret sektörü özelinde yapılan tüm araştırmalar da bunu kanıtlar nitelikte.

Satın alma niyetinde olan kullanıcılar, daha bilinçli kararlar alabilmek için internet üzerinde ürün veya hizmet hakkında bilgi edinmeye çalışır.

Eğer web siteniz arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’lerde) görünmüyorsa, hedeflediğiniz E-Ticaret müşterilerine ulaşma şansınızı kaybedebilirsiniz.

Evet, belki de çok güzel bir siteniz ve her şeyi çözen bir ürününüz var. Peki, bu durumdan kullanıcının haberi var mı?

Sonuçta kullanıcılar sizi arama motorlarında arattıklarında bulamazlarsa, sizden alışveriş yapamazlar.

Dolayısıyla sitenizin her anlamda SEO açısından optimize edilmiş olması gerekiyor. Peki, nedir bu SEO?

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin arama motorlarıyla uyumlu hale getirilmesi sürecidir. Temelde, bir web sitesinin içeriğini, belirli anahtar kelimelerle optimize ederek arama motorları tarafından daha iyi anlaşılabilir ve sıralanabilir hale getirmek amaçlanır.

Google gibi arama motorları, kullanıcıların internet üzerinde arama yaparken en alakalı sonuçlara ulaşmalarını sağlamak amacıyla algoritmalar kullanır.

SEO çalışmaları, bu algoritmaların beklentilerine en uygun şekilde web sitelerini düzenleme sürecini içerir.

Başarılı SEO stratejilerinin temelini, belirli anahtar kelimelerle ilişkilendirilmiş kaliteli içerik üretimi, site içi ve site dışı optimizasyon teknikleri, kullanıcı deneyimini iyileştiren düzenlemeler ve arama motorları tarafından sevilen bir web sitesi mimarisi gibi faktörler oluşturur.

Bu çalışmaların sonucunda, web siteleri SERP dediğimiz arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda görünür hale gelir ve daha fazla organik trafik çeker.

Kısacası SEO, web sitelerini arama motorlarının gözünde daha çekici hale getirerek, hedef kitleye daha etkili şekilde ulaşmayı amaçlayan bir dijital pazarlama stratejisidir.

E-Ticaret SEO Nedir?

E-ticaret SEO, işletmelerin dijital dünyada ön plana çıkması ve arama motorlarında üst sıralarda yer alması için yapılan stratejik bir optimizasyon sürecidir.

Yukarıda da belirttiğimiz üzere kullanıcılar, ürün veya hizmet arayışlarını Google gibi arama motorları üzerinde başlatırlar.

e-ticaret seo trafik kaynaklari

Grafikte de görüldüğü üzere, E-ticaret sitelerinin trafiğini doğrudan aratmadan sonra en çok organik trafik oluşturmaktadır.

Grafikteki direkt yani doğrudan aratmanın yüksek olmasındaki en büyük pay yine SEO’ya aittir.

Çünkü siz, doğal olarak her gün milyonlarca arama yapılan Google gibi platformlarda ne kadar yer kaplarsanız, marka bilinirliğiniz de aynı oranda artacaktır.

Dolayısıyla e-ticaret siteniz ne kadar SEO için optimize edilirse, o kadar çok ziyaretçi çeker ve potansiyel müşterilere dönüşme şansını artırır.

Diğer taraftan, eğer siteniz arama motorlarında üst sıralarda yer almıyorsa, ne kadar değerli olduğunun bir önemi yoktur.

Zira derler ki, ölü bir bedeni saklamanın en güvenli yeri Google’ın ikinci sayfasıdır.

Yani siteniz, potansiyel müşterilerinize ulaşmakta başarısız oluyorsa kendinizi rekabetin dışında bulabilirsiniz.

Peki, e-ticaret siteleri için SEO nasıl yapılır? E-ticaret SEO teknikleri nelerdir? Sizler için en iyi e-ticaret SEO stratejilerini derledik.

10 Adımda E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?

E-ticaret sitenizin istediğiniz anahtar kelimelerde üst sıralarda yer alabilmesi için doğru bir şekilde optimize edilmesi gerekmektedir.

İşte potansiyel müşterileri sitenize getirecek 10 en iyi e-ticaret SEO stratejisi:

  • Ürünler için anahtar kelime analizi yapın.
  • Kategori sayfalarını optimize edin.
  • Site hiyerarşinizi kurgulayın.
  • URL yapılarınızı optimize edin.
  • Site hızınızı optimize edin.
  • Sitenizi mobil uyumlu hale getirin.
  • Yapısal verileri sitenize ekleyin.
  • Rakipleri analiz edin.
  • Teknik SEO.
  • User generated content ekleyin.

1. Anahtar Kelimelerinizi Belirleyin.

E-ticaret SEO stratejinizi oluştururken, üst sıralara çıkmak istediğiniz anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekiyor. Bu anahtar kelimeler; sunduğunuz ürünleri, hizmetleri veya e-ticaret sitenizdeki diğer önemli konuları temsil etmeli.

Anahtar kelime araştırmanızın ilk aşaması, bu kelimeleri içeren bir liste oluşturmaktır.

Mesela kullanıcı, hangi kelimeyi arattığında web siteniz ile karşılaşmasını istersiniz?

Potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayacak doğru kelimeleri bulmak için aşağıdaki adımlara dikkat etmelisiniz:

  1. E-ticaret sektörünüzü detaylı bir şekilde analiz etmeli ve önemli gördüğünüz anahtar kelimeleri belirlemelisiniz.
  2. Müşteri hedeflerinizi ve beklentilerinizi not almalısınız.
  3. Hedef kitlenizi belirlemelisiniz, böylece onların arama alışkanlıklarını anlayabilirsiniz.
  4. Sektördeki rakiplerinizi belirleyip, onların kullandığı anahtar kelimeleri listeleyerek rekabet ortamını değerlendirmelisiniz.

İşte bunun gibi sorularla başlayarak web sitenizi potansiyel müşterilere ulaşması için optimize edebilirsiniz.

Şimdi, anahtar kelimelerinizi belirlerken dikkate almanız gereken konulara odaklanma zamanı geldi.

Eğer kategori veya ürün bazında anahtar kelimeler belirliyorsanız, başlangıçta rekabeti yüksek olan tek kelime içeren genel terimlerden kaçınmalısınız.

Çünkü birçok e-ticaret sitesi, bu terimler için rekabet ediyor olacaktır.

Seçtiğiniz anahtar kelimelerin rekabet seviyelerini kontrol etmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı veya Ahrefs, SEMRush gibi SEO araçlarını kullanabilirsiniz.

Mesela sıfırdan spor giyim ve aksesuarları satan bir e-ticaret sitesi açtığımızı farz edelim.

Spor ayakkabı gibi genel bir anahtar kelimede otoriter sitelerle rekabet etmeniz zor olacağı için en azından başlangıçta ”erkek koşu ayakkabısı” veya ”kadın koşu ayakkabısı” gibi long-tail dediğimiz anahtar kelimelere odaklanmanız daha iyi olacaktır.

Çünkü doğal olarak ilk zamanlarda yüksek arama hacimli tek kelimelerde rekabet edemeyeceğiz.

Üç yada daha fazla kelimeden oluşan kullanıcı sorgularına long-tail keyword diyoruz.

Amaç, ilk başlarda yüksek arama hacimli tek kelimelerde rekabet edemeyeceğimiz sorgularda pastadan pay almak.

Ek olarak sezonluk trendleri de göz ardı etmemeniz gerekiyor.

Örneğin, yaz aylarında popüler olan “spor şort” veya kış mevsiminde talep gören “termal spor taytı” gibi anahtar kelimelerle içerik oluşturmak, hedef kitlenizin taleplerini karşılamada etkili bir strateji olabilir.

Başka bir örnek vermek gerekirse ev dekorasyonu alanında bir e-ticaret siteniz var ve “mutfak lambası” gibi genel bir anahtar kelime için rekabet yüksek. Bu durumda daha spesifik bir uzun kuyruklu anahtar kelime olan “endüstriyel tarz mutfak avizesi” gibi terimlere odaklanabilirsiniz.

Google geçtiğimiz son 10 yılda ürünleri kategorize etme konusunda çok üst düzey bir noktaya geldi.

Sizin endüstriyel avizenizin mutfak için olup olmadığını bile görselden anlayabiliyor.

Mesela hedeflediğiniz anahtar kelime ile doğrudan alakalı görseller kullanmanız, E-ticaret SEO stratejinizin bir parçası olmalı.

Ek olarak site hiyerarşisi kurarken kategorilerinizde mutfak lambaları gibi bir kategori oluşturabilir ve altındaki sub-category dediğimiz alanda bu long-tail anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz.

Böylece hedef kitleniz arama yaptığında sitenizi daha kolay bulabilir ve ürünlerinizi daha spesifik bir segmente sunarak pazarlayabilirsiniz.

2. Kategori Sayfalarının Optimizasyonu.

Kategori sayfaları hem kullanıcılar, hem de arama motorları için oldukça önemlidir.

E-ticaret SEO çalışmalarında kategori sayfaları, ürün detaylarınızın sergilendiği ve kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı erişim sağladığı bölümlerdir.

Kategori sayfalarının doğru bir şekilde optimize edilmesi, hem kullanıcı deneyimini iyileştirebilir hem de arama motorlarına daha etkili sinyaller gönderebilir.

Arama motorlarının sitenizi daha iyi anlayabilmesi açısından sitenizin hiyerarşik yapısının, aşağıda verilen görseldeki örneğe benzer olması gibi gerekiyor.

Kategori sayfa optimizasyonu sadece kullanıcıların alışveriş deneyimini iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda arama motorlarına da rehberlik eder.

Kullanıcılar için, kategori sayfaları içeriği düzenler ve aradıkları ürünleri kolayca bulmalarını sağlar. Ayrıca, arama motoru robotları açısından içeriği sıralamaya yardımcı olur.

E-ticaret sitelerinizin kategori sayfalarını optimize etmek için atılması gereken adımlar şu şekildedir:

  1. URL’nizin kategori içeriğinin kısa ve öz olmasına dikkat etmek.
  2. Hedeflenen anahtar kelimeyi H1 etiketi ve açılış açıklamasında kullanmak.
  3. Meta başlık ve açıklamada hedeflenen anahtar kelimeyi geçirmek.
  4. Kategori sayfanıza iç linkler eklemek ve mümkünse hedeflenen terimi link metni olarak kullanmak.
  5. Google’ın otomatik tamamlama özelliğini kullanarak anahtar kelimenizin eşanlamlılarını ve ilgili kelimeleri belirlemek.

Kategori sayfalarımızı optimize ettiysek, bir sonraki adım benzer bir konu olan site hiyerarşisini nasıl oluşturacağımız.

3. Site Hiyerarşisi Optimizasyonları.

E-ticaret sitesi mimarisi veya hiyerarşisi, kullanıcıların rahatlıkla gezinebileceği ve istedikleri ürünlere kolayca ulaşabileceği şekilde tasarlanmalıdır.

Mesela aşağıdaki örnek, iyi bir site mimarisinin örneğidir.

Ana sayfanız, tüm önemli kategori sayfalarınıza ve hatta en çok satmayı hedeflediğiniz ürün sayfalarınızla bile bağlantı sağlamalıdır.

Doğru navigasyon ve iç linkleme ile, bu sayfaların ana sayfanızdan otorite çekmesini sağlayarak arama sonuçlarında daha yüksek sıralamaya sahip olabilirsiniz.

Sanki her kitap, kategori ve bölüm alakalı bir düzen içerisinde yer alıyormuş gibi kullanıcı istediği şeyi kolayca bulabilmeli.

Eğer kullanıcı sitenizde gezerken amacına ulaşamazsa, siz de amacınıza ulaşamazsınız.

E-ticaret sitenizde site hiyerarşinizi oluştururken şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Ana sayfa, kullanıcıların tüm kategorilere hızlıca ulaşabilecekleri bir merkez olmalıdır.
  • Breadcrumb yapısı ile kullanıcılara gezindikleri sayfa içinde konumlarını belirleme kolaylığı sağlamalıdır.
  • Tüm kategoriler arasında iç linkleme kurgunuzu oluşturmalısınız.
  • Alt kategoriler düzenli ve anlaşılabilir yapıda olmalı.
  • Kullanıcılar, 3 tıklamada istediği ürüne ulaşabilmeli.

Doğru planlanmış bir e-ticaret site hiyerarşisi, adeta organize edilmiş bir kütüphane gibi olmalıdır.

Karmaşıklıktan kaçınılmalı ve menüler anlaşılır olmalıdır.

Sitenin hiyerarşisi, tüm içeriğin kullanıcılar ve arama motorları tarafından kolayca bulunabilmesini sağlamalıdır.

Kötü bir e-ticaret site mimarisi örneği de vermiş olalım.

Bu örnekte gitmek istediğiniz kategori sayfasına ulaşmak için dört tıklama yapmanız gerekiyor.

Sadece site içinde gezinmeyi zorlaştırmakla bitmiyor problem.

Aynı zamanda anasayfanız, genel olarak sitenizin en otoriter sayfası olduğu için, ürün sayfalarınıza otorite aktarımı yapmanızı böyle bir modelde engelliyorsunuz.

Mevcut örnek sadece kullanıcıların değil, aynı zamanda arama motorlarının da sıkıntı yaşayabileceği bir site düzeni örneğini gösteriyor.

Sitenizin performansını etkileyebilecek bu yapı, kullanıcı deneyimini ve arama sıralamalarını olumsuz yönde etkileyebilir.

4. URL Yapısı Optimizasyonu.

E-ticaret sitenizin URL’leri, arama motorlarının ve kullanıcıların sitenizdeki içeriği anlamalarına yardımcı olan önemli bir unsurdur. Doğru yapılandırılmış bir URL, hem SEO performansınızı artırır hem de kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkiler.

SEO dostu bir URL yapısı oluşturmak, kullanıcıların bir sayfaya tıkladıklarında nereye gideceklerini anlamalarını sağlar.

URL yapımızı optimize etmek aşağıdakiler açısından verimli olacaktır:

  • Google’ın sayfalarınızı hızlıca taraması ve dizine eklemesi, ilgili sorgular için arama sonuçlarında görünmesini sağlar.
  • Arama motorlarına sayfanın sorgu ile ne kadar ilgili olduğunu anlamalarında yardımcı olur.
  • Ziyaretçilere, sayfanın içeriğini doğru bir şekilde temsil eden okunabilir bir URL sağlamak, alışveriş deneyimini olumlu yönde etkiler.

Sitenizde alışveriş yapanlar için uygun URL optimizasyonu, kullanıcıların bir üründen diğerine geçerken mantıklı bir hiyerarşide ilerlemesine yardımcı olur.

vepara.com.tr/kategori/alt-kategori/

Yukarıdaki örnek, çoğu e-ticaret sitesinde referans alınabilecek bir URL yapısıdır.

Ayrıca e-ticaret sitenizde URL yapılarınızı optimize ederken diğer dikkat etmeniz gerekenler şu şekildedir:

  • URL’leri kısa ve açıklayıcı tutun.
  • Kelimeleri ayırmak için tire kullanın.
  • URL’lerde büyük harf kullanmayın.
  • URL’lerde tarih kullanmayın.
  • URL’de anahtar kelimenizi geçirin.

Ek olarak çok sayıda rakam içeren, türkçe karakter barındıran ve ilgili anahtar kelimeleri yansıtmayan URL’lerden uzak durmak önemli.

Örneğin, yoga matı satan bir e-ticaret sitesinin ürün sayfası için ideal bir URL’i şu şekilde olabilir.

site.com/yoga-matlari/turuncu-kaymaz-yoga-mati/

Anahtar kelimeleri içeren bu URL, sitenin içeriğini daha iyi temsil eder ve kullanıcılara hangi konuda bilgi bulacaklarını açıkça gösterir.

5. Site Hızı Optimizasyonu.

Diyelim ki kendinize bir kışlık mont arıyorsunuz ve ilgili anahtar kelimeyi Google’a yazdınız. İlk çıkan e-ticaret sitesini seçtiniz ancak site yüklenme ve gezinme konusunda bir hayli yavaş. Ne yaparsınız?

Sizi bilemiyoruz ancak araştırmalar, kullanıcıların 3 saniyeden daha geç açılan sitelerden çıkma oranının yüksek olduğunu açıkça belirtiyor.

Kullanıcı deneyiminin yanı sıra, arama motorları da site hızını sıralama faktörü olarak değerlendirir. Yani siteniz ne kadar hızlı yüklenirse, arama motorları tarafından o kadar iyi sıralanma şansına sahip olursunuz.

Özellikle WordPress E-ticaret sitelerinde gereksiz eklentiler sitenizin hem yavaşlaması, hem de taranmasında yaşanabilecek zorlukları beraberinde getirebilir.

E-ticaret sitelerinin yavaş yüklenmesinde bir diğer neden yüksek boyutlu ürün görselleridir.

Bununla birlikte, e-ticaret platformlarının reyonu ürün görselleri olduğu için görüntü kalitesi ve standartları herhangi bir şekilde tehlikeye atılmak istenmez.

Bu nedenle yapmanız gereken şey, görselleri optimize ederek dosya boyutunu düşürmek ve görüntü kalitesini bozmadan performansı artırmaktır.

Eğer WordPress sitenizi hızlandırmak istiyorsanız, görsel sıkıştırma eklentileri kullanabilirsiniz.

E-ticaret sitenizin daha hızlı yüklenmesi için diğer yapabilecekleriniz şu şekildedir:

  • Ürün görsellerinizi optimize ederek dosya boyutlarını azaltabilirsiniz.
  • Gereksiz eklentileri kaldırabilirsiniz.
  • Cache eklentisi kullanabilirsiniz.
  • CSS ve Javascript dosyalarınızı küçültebilirsiniz.
  • Lazy load kullanabilirsiniz.
  • CDN kullanabilirsiniz.
  • Ürün sayfalarınızda lazy load kullanabilirsiniz.

6. Mobil Uyumluluk.

2023 yılının sonu itibariyle Google aramalarının yüzde 70’inden fazlasının mobil cihazlarda gerçekleştiğini görüyoruz.

Dolayısıyla e-ticaret sitenizin mobile uyumlu olması, SEO stratejinizin başarısı için elzem hale gelmiştir.

31 Ekim 2024 itibariyle Google’ın tamamen mobil öncelikli indeksleme sistemine geçmiş olması, mobil uyumluluk konusundaki önemi bir kez daha vurgulamaktadır.

Yani burada önemli olan, kullanıcı deneyiminin tüm cihazlarda benzer olmasıdır. Kullanıcılar mobil cihazda aynı masaüstünde olduğu sitenize erişebilmelidir.

E-ticaret sitelerinde mobil uyumluluk için şu adımları takip edebilirsiniz:

  • Görsellerinizin tüm cihazlar için düzgün görüntülendiği kontrol edin.
  • Mobilde sorun yaratabilecek reklamlar olmadığından emin olun.
  • Google Search Console’da mobile uyumluluk hatalarını kontrol edin.
  • Google’ın kendi mobil uyumluluk aracıyla sitenizi test edin.
  • Sitenizdeki butonları mobil cihazlarda test edin.

7. Yapısal Veri Optimizasyonu.

Schema markup gibi yapılandırılmış veri teknikleri, arama motorlarının ürünlerinizi daha iyi anlamasına yardımcı olan kodlama biçimleridir. Özellikle ürün detayları sayfalarına eklendiğinde, aşağıdaki gibi rich snippet kazanmanıza yardımcı olur.

Yapısal veri optimizasyonu, ürün sayfalarındaki önemli bilgilerin düzenli ve anlamlı bir şekilde işaretlenmesini içerir. Ürün adı, marka, yorumlar, fiyat ve genel puanı gibi detaylar, arama motorlarına daha net bir şekilde iletilir.

Yapısal veriler sadece tıklama oranınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda arama motorlarının sitenizi daha iyi anlayabilmesi ve akabinde daha iyi bir sıralama almanıza yardımcı olabilir.

Google, zengin snippet’leri arama sonuçlarında göstermeyi garanti etmese de, bu durum mağazanızın yapısal verilerinin uygulanması ve optimize edilmesine zaman ayırmamanız gerektiği anlamına gelmez.

Sonuçta her zaman, rakiplerinizden daha fazla bilgi sağlamayı hedeflemelisiniz, çünkü bu sizi öne çıkaran ana faktörlerden biridir.

E-ticaret sitelerinde genel olarak kullanılması gereken yapısal verilendirmeler şunlardır:

  • Organization
  • Product
  • Review
  • BreadcrumbList
  • ItemList

8. Rakip Analizi.

E-ticaret dünyasında rekabetçi olabilmek, sadece kendi stratejilerimize odaklanmaktan ziyade, rakiplerinizin de hangi yoldan ilerlediğini anlamakla mümkündür.

İlk adım olarak, hedeflediğiniz anahtar kelimelerinizde yüksek sıralama elde eden rakiplerinizi belirlemeniz gerekiyor.

Rakip analizinde dikkate almanız gereken bir diğer önemli faktör, kendi e-ticaret sitenizin performansını rakiplerinizle karşılaştırmaktır.

Hangi anahtar kelimelerde güçlü olduklarını, hangi stratejileri kullandıklarını ve hangi sosyal medya platformlarında aktif olduklarını anlamak, sizin için bir rehber olabilir.

Asıl amaç rakiplerinizi kopyalamaktan ziyade, onların başarılarından ders çıkarmak ve kendi e-ticaret stratejilerinizi geliştirmektir.

Rakiplerinizin eksikliklerini değerlendirerek ve onların gözden kaçırdığı fırsatları bularak kendi stratejinizi oluşturabilirsiniz.

Aslında e-ticaret SEO analizlerinde amaç, rakip sitelerde olup sizde olmayan eksiklikleri bulmaktır.

E-ticaret SEO rakip analizi yaparken rakiplerde incelemeniz gereken özellikler şu şekildedir:

  • Rakiplerin trafik alan sayfaları.
  • Başlık etiketleri ve meta açıklamaları.
  • Site tasarımları.
  • Site hızları.
  • URL yapıları.
  • Hedefledikleri anahtar kelimeler.
  • Backlink profilleri.

9. Teknik SEO.

E-ticaret SEO siteleri sadece görsel açıdan iyi değil, aynı zamanda teknik açıdan da arama motorlarının anlayabileceği bir yapıya sahip olmalıdır.

Sitenizin arkasındaki altyapıyı optimize etmelisiniz ki, ön tarafta da olumlu bir deneyim gerçekleşsin.

Arama motoru robotlarının, sitenizi sorunsuz bir şekilde taramasını sağlayan işlemlere Teknik SEO diyebiliriz.

Arama motorlarına sayfanızı anlama konusunda sağladığınız her küçük detay, daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

Bu bağlamda e-ticaret SEO stratejiniz dikkate almanız gereken teknik SEO detayları şu şekildedir:

  • XML site haritası ve robots.txt dosyanızı düzenleyin.
  • Breadcrumb navigasyonu kullanın.
  • Sitenizde SSL sertifikası kullanın.
  • Yüklenme hızınızı optimize edin.
  • Yapılandırılmış verileri sitenize ekleyin.
  • Canonical etiketleri kullanın.
  • Yönlendirmelerinizi kurgulayın.
  • Kırık bağlantılarınızı ve 404 sayfalarınızı düzeltin.
  • İç linklemelerinizi kurgulayın.

E-ticaret siteleri genellikle büyük web siteleridir ve potansiyel olarak binlerce sayfayı içerirler. Ayrıca, bu sayfalar sürekli olarak güncellenir ve sitenize ürün eklendikçe yeni URL’ler oluşur.

Eğer ekibiniz tarama bütçenizi takip etmiyorsa, Googlebot muhtemelen sitenizi daha az tarayacak ve teknik SEO çabalarınız boşa gidecektir.

Bu durumda, Google botlarının sitenizi ziyaret ettiğinde gereksiz sayfaları taramadığından emin olmanız gerekiyor.

Robots.txt dosyanız, arama motoru botları hangi sayfaları tarayıp tarayamayacaklarını söyler. Tarama bütçesini harcamak istemediğiniz URL’leri robots.txt dosyanıza eklemelisiniz.

Google botları, noindex etiketine sahip sayfaları atlayacak ve sitenizde önemli olan yerleri taramakla meşgul olacaktır.

10. User Generated Content. (Müşteri Yorumları)

User Generated Content veya Türkçe karşılığıyla ‘Kullanıcının Oluşturduğu İçerik” olarak adlandırılan bu kavram, markaların değil de insanların ürettiği yorum, video, inceleme, resim gibi içerikleri ifade eder.

İnsanlar, eğer ürünle ilgili deneyime sahip değillerse, o ürünü deneyimlemiş kullanıcıların görüşlerine güvenmeye meyillidirler.

Muhtemelen sizler de bir ürün veya hizmet hakkında araştırmalar yaparken ülkemizde oldukça popüler olan ekşi, veya dünya genelinde milyonlarca kullanıcısı olan reddit gibi forumları kullanıyorsunuzdur.

Aynı konsepti E-ticaret SEO stratejilerimizde sitemizi optimize ederken kullanıyoruz.

E-ticaret dünyasında, müşterilerin bir ürünü satın almadan önce diğer müşterilerin yorumlarına büyük bir önem verdiği bir gerçek.

e-ticaretseo infographic

Kullanıcıların %80’inin satın alma sürecinden önce yorumları incelediğini gösteren araştırmalar, müşteri memnuniyetini belirlemede bu geri bildirimlerin önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor.

Markalar, ürünleri hakkında istedikleri şeyi söyleyebilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılar, doğal olarak markaların iddialarına inanmakta tereddütte kalabilirler.

Ancak müşteriler, ürünleriyle ilgili yaptıkları iddiaları desteklediklerinde, bu durum ürünün daha inandırıcı hale gelmesine ve potansiyel müşterilerin bu ürünleri satın alma konusundaki güvenini artırmasına yardımcı olur.

Bazı platformlar, kullanıcıları yorum atmaya teşvik etmek adına indirimler ve kampanyalar düzenlerler. Çünkü potansiyel müşteriler, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri markaların kendi içeriklerinden daha tarafsız ve güvenilir bulma eğilimindedir.

Ayrıca, arama motorları da bu kullanıcı oluşturulan içeriği değerli bulur.

Her bir yorum, sayfanızı hedeflenen anahtar kelime bazında optimize etmek anlamına gelir, bu da arama motorlarının sitenizi daha yüksek sıralara taşımasına yardımcı olabilir.

E-Ticaret SEO, kapsamlı bir strateji ve sürekli olarak güncellenen bir yaklaşım gerektirir. Doğru anahtar kelimeler, teknik optimizasyon, kullanıcı deneyimi ve içerik stratejileri bir araya geldiğinde, sizi arama motorlarındaki rekabetin ötesine taşıyabilir.

Yorum yapın