Harcama İtirazı

Kredi kartınız, banka kartınız veya ön ödemeli kartınıza ait hesap hareketlerinde bilginiz dâhilinde olmayan, şüpheli veya hatalı işlemler için itiraz hakkınız bulunuyor. Harcama itirazı süreçleri ve süreleri Ulusal ve Uluslararası kurallarla belirlenmiş olup, bankalar ve tüm müşterilerilerini bağlayıcı konumdadır. Harcama itirazı gerekli koşullar altında tüm bankalar ve harcamalar için yapılabilir. Banka veya kredi kartlarınız ile yapılan bu tür şüpheli işlemlere itiraz kart hamili tarafından kartın ait olduğu bankaya şubeden veya ilgili bankanın sitesinde yer alan “Harcama İtiraz Formu” nu doldurularak yapılır ve banka tarafından işlemin yapıldığı iş yerine bu talep iletilir. İlgili banka da iş yerinden itiraza konu olan işlem ile ilgili detayları talep eder. Talep edilen detayların yetersiz olması durumunda kart sahibi haklı bulunursa, itiraz edilen işlem tutarı iş yeri bankası tarafından ilgili iş yerinden tahsil edilir ve kartın ait olduğu bankaya aktarılır.

Vepara ön ödemeli (prepaid) kartlarınız ile yapılan şüpheli işlemlerde ise 0850 241 82 97 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak harcama itirazında bulunabilirsiniz.

Harcama İtirazı Nasıl Yapılır?

Uluslararası işlem itirazları kuralları gereği işlem itirazı yazılı olarak iletilmektedir. İtiraz süreci işlem tipi ve itiraz nedenine göre 30 ile 180 gün arasında değişebilmektedir. İşlem itirazlarınızı bankanıza ait şubelerden veya bankanızın internet sitesinde yer alan harcama itiraz formunu doldurarak yapabilirsiniz. İnternet sitesi üzerinden aldığınız formun çıktısını alıp bankanızın yönergelerine uygun bir şekilde doldurmalı daha sonra da mail yolu ile bankanıza ulaştırmalısınız. İtirazınızı mümkün olan en kısa süre içerisinde tarafımıza bankanıza iletmeniz gerekmektedir. Ayrıca itiraz formunuzda ilgili harcamanız ve itiraz nedeninize göre bankanız sizden destekleyici bilgi ve belgeleri talep edebilir. Vepara ön ödemeli (prepaid) kartlarınız ile olan harcama itirazlarınızı ise 0850 241 82 97 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak yapabilirsiniz.

Harcama İtirazı Hangi Koşullarda Yapılır?

1. Şüpheli İşlemler

İşlemin tarafınızca ya da yetki verdiğiniz bir kişi tarafından yapılmadığı durumlarda kartınızı bankanızı çağrı merkezi aracılığıyla kapattırdıktan sonra itiraz edebilirsiniz Eğer aşağıdaki durumlardan biri varsa bu kategorideki itirazlar olumlu sonuçlanmamaktadır:

  • İşlem 3D Secure şifresi kullanılarak yapıldıysa(Ödeme anında bankada kayıtlı cep telefonuna SMS ile gelen şifre girilerek işlem yapıldıysa)
  • İşlem mobil doğrulama ile onaylandıysa (Ödeme anında mobil onay kullanan bankaların mobil bankacılık uygulamasında onay verildiyse)
  • Kart bilgileri alışveriş yapılan internet sitesi veya mobil uygulamaya girilmeden ödeme yapıldıysa (BKM Express gibi uygulamalar üzerinden ödeme yapıldıysa)
  • İşlem kart şifresi girilerek yapıldıysa
  • İşlem kartın çipi veya manyetik alanı kullanılarak yapıldıysa

2. Kart kayıp-çalıntı durumundayken yapılan alışverişler

3. Hatalı İşlemler

  • Ürün veya hizmet eksik sunulmuş veya hiç sunulmamışsa ya da sunulan ürün veya hizmet bahsedildiği şekilde değil ise
  • İşlem tutarı olması gerekenden farklı ise
  • İşlem tutarı kartınıza birden fazla kez yansımışsa
  • İşlem iptal edilmesi gerekirken ilgili tutarı kartınızda göremiyor veya hatalı tutar görüyorsanız Personel istihdamına ilişkin süreçlerin yönetilmesi
  • ATM’den nakit çekerken paranız eksik ödenmiş veya hiç ödenmediği halde ilgili tutar kartınıza yansıtılmışsa ilgili harcamalara itiraz edebilirsiniz.

Vepara Üzerinden Harcama İtirazı Oluşturabilir Miyim?

vepara.com.tr web sitesi üzerinden sadece Vepara ön ödemeli kartınızla ilgili harcama itirazı yapabilirsiniz. 0850 241 82 97 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak harcama itirazınızı bize iletebilirsiniz.

Vepara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. yapılan ödemelere sadece aracılık etmektedir. Banka ve kredi kartlarınızla ilgili harcama itirazı yapabilmek için alışveriş yapılan kartınızın bağlı bulunduğu bankaya başvurmanız gerekmektedir.

Vepara Ön Ödemeli (Prepaid) Kart İtiraz Süreci

Vepara Ön Ödemeli kartlarla ilgili harcama itirazları 0850 241 82 97 nolu çağrı merkezimizden veya [email protected] üzerinden yapılır. Ön ödemeli kart işlem itirazları için müşteri temsilcilerimizden ya da [email protected] üzerinden gönderilen harcama itiraz formu doldurularak harcama itirazında bulunulur. Uluslarası harcama itirazı kuralları gereği harcama itirazı tarafımıza harcama itirazı formu aracılığı ile yazılı olarak iletilmelidir.

İşlem İtiraz Süresi

Visa, Mastercard gibi kredi kartı kuruluşları kurallarına göre işlem itirazlarının belli bir süre içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

İşlem itirazları değerlendirilirken, karşı bankanın veya işyerinin sunduğu belgeler de incelenmektedir. Bu inceleme süreci Visa, Mastercard kurallarına göre, 60 ile 180 gün arasında değişmektedir. Bu sürenin sonunda harcama itirazlarına ilişkin tarafınıza e-posta ile sonuçla ilgili bilgi gelir.

Not: Vepara ön ödemeli kart kullanıcılarının olası şüpheli işlemler dolayısıyla ön ödemeli kartlarını geçici veya sürekli kullanıma kapatılması için 0850 241 82 97 nolu çağrı merkezimizi arayarak veya Vepara Cüzdan uygulaması üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler.