Anasayfa » E-Ticaret ve Pazarlama » Amazonda En Çok Satılan Ürünler 2024 | Amazon Amerikada Satış Yapmak

Amazonda En Çok Satılan Ürünler 2024 | Amazon Amerikada Satış Yapmak

Amazonda satış yapmak, e-ticaret yapmak isteyenlerin online satışlara başlamadan önce mutlaka öğrenmesi gereken bir konu. Siz de e-ticaret yaparak para kazanmak istiyor ama en karlı satışları hangi platformda yapabileceğinizi bilmiyor musunuz? Nereden başlayacağınızı bilmemekte haklısınız, internetten satış yapmanın belki de yüzlerce farklı yolu var.

Üstelik sadece güvenilir bir e-ticaret platformu bulmak da yeterli değil, bunların komisyon oranları ve lojistik imkanlarını da inceleyerek karar vermek gerekiyor. Bu noktada akla ilk gelen platformlardan birisi de Amazon.

Dünya genelinde 1.9 milyondan fazla satış ortağı ve 300 milyondan fazla aktif müşteri hesabı olan Amazon, özellikle yurt dışında tüketicilerin yaklaşık %63’ünün ilk tercihi.

Peki, Amazon neden bu kadar çok tercih ediliyor? Amazon komisyon oranları ve platformun sağladıkları satıcıları memnun ediyor mu?

Amazonda satış yapma sürecinde birçok komisyon oranı ve ürün listeleme ücretleri olsa da; 180’den fazla ülkede satış imkanı sunması ve çok sayıda ürünü almak için tüketicilerin önce Amazonu tercih etmesi, satıcıları cezbeden en önemli etken.

Tabii ki karlı satışlar yapabilmek için sadece platformu seçmek yeterli değil. Amazonda en çok satılan ürünler 2024 yılında neler diye araştırarak piyasadaki rekabet ile de başa çıkmanız gerekiyor.

Bu yazımızda Amazonda satış yapabilmek için hangi ürün grubuna ne kadar komisyon ödemeniz gerektiğini ve Amazonda satılan en karlı ürünleri sizler için araştırdık.

O halde gelin, 2024’te Amazonda en çok ne satılıyor inceleyelim!

Amazonda En Çok Satılan Ürünler 2024 Yılında Neler?

Amazondan para kazanmak için yapılması gereken ilk şey; en çok satan ürünler 2024 yılında hangileri diye bakmaktır. Ürün araştırmaları yapmaya kategorileri inceleyerek başlayabilirsiniz. Aynı zamanda internetten ne satabilirim diye araştırmanız da daha iyi fikirler üretmenize yardımcı olacaktır.

Amazon istatistiklerine göre en çok satış yapılan kategoriler ve satış oranları şu şekildedir:

  1. Ev ve Mutfak Ürünleri: %32
  2. Kişisel Bakım Ürünleri: %23
  3. Oyuncak ve Oyunlar: %20
  4. Giyim, Ayakkabı ve Takı: %18
  5. Sağlık ve Bebek Bakım Ürünleri: %7

Peki bu kategorilerde hangi ürünleri satmak daha avantajlı? Gelin, 2024 yılında Amazonda neler satabileceğinize daha ayrıntılı bakalım!

Ev ve Mutfak Ürünlerinde Ne Satılabilir?

Amazonda satılan ev ve mutfak ürünleri, özellikle son yıllarda, sosyal medya trendlerinden en çok etkilenen kategorilerden birisi. Yeni ürünlerin sosyal medyada tanıtılarak trend haline gelmesi de satıcıların kısa sürede pazar içinde yer edinebilmesi için muhteşem bir fırsat sunuyor. O halde gelin, 2024 yılında Amazon’da en çok satılan ev ve mutfak ürünlerinden en karlı olanlar neler bakalım.

2024 Amazon ev ve mutfak ürünleri kategorisinde en çok satılan ürünler:

  1. Kokulu mum
  2. Termos bardak
  3. Ölçü kabı
  4. Sebze doğrayıcı
  5. Buzdolabı organizer saklama kapları
  6. Saten yastık kılıfı
  7. Airfryer için tek kullanımlık kâğıt filtre
  8. Hava filtresi
  9. Salata kurutucu
  10. Kapı askısı

Amazonda En Çok Satılan Kişisel Bakım Ürünleri Hangileri?

Cilt bakımı, saç bakımı ve makyaj; modası asla geçmeyecek olan sektörlerdendir. Ayrıca bu sektörlerde sürekli olarak yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi, her yıl kişisel bakım ürünleri kategorisinin en çok ürün satılan kategorilerden birisi olmasını sağlamakta.

2024 yılında Amazonda en çok satılan kişisel bakım ürünlerinden popüler olanları şu şeklilde:

  1. Salyangozlu yüz nemlendirici serum
  2. Sivilce söndüren bantlar
  3. Saç bakım yağları
  4. Kepek karşıtı şampuan
  5. Hyaluronik asit serumları
  6. Peeling etkili yüz maskeleri
  7. Ayak bakım maskeleri
  8. Çatlak giderici kremler
  9. Ekstra uzatma etkili maskara
  10. Lip gloss

En Çok Satılan Oyuncak ve Oyunlar Neler?

Oyuncaklar ve oyunlar her yaş grubuna hitap eden geniş bir kategoridir. Hedef kitlesi büyük olduğu için bu kategorideki satış miktarı da oldukça yüksektir.

Amazonda en çok satılan oyun ve oyuncaklar 2024 yılında şu şekilde:

  1. Uno
  2. Wednesday kostümü
  3. Lego
  4. Hayvan figürlü çocuk kostümleri
  5. Yapboz
  6. Video oyunları
  7. PS5

Amazonda Çok Satan Giyim ve Aksesuar Ürünleri Hangileri?

Giyim, ayakkabı ve takı gibi kategoriler; tüketici ihtiyaçlarının hiçbir zaman bitmeyeceği kategorilerdendir. Üstelik bu kategoride herhangi bir ürünün farklı renk, boyut ve tasarım seçenekleri sınırsız sayıda yapılabileceği için ürünler sürekli olarak piyasaya göre düzenlenebilir. Ayrıca bu kategoride bir kişinin aldığı ürün sayısı diğer kategorilere göre çok daha fazladır.

Amazonda en çok satan giyim, ayakkabı ve aksesuarlar şu şekildedir:

  1. Yüksek bel spor taytı
  2. Crocs terlik
  3. Erkek polar sweatshirt
  4. Crocs charmları
  5. Ekoseli gömlek
  6. Deri kemer
  7. Yüz taşları

En Çok Talep Gören Sağlık ve Bebek Bakım Ürünleri Neler?

Ebeveynler bebeklerine en sağlıklı ve içeriği en temiz olan ürünleri almak ister. Bu nedenle çok fazla araştırma yaparak ürün seçimi yaparlar. Ürün sayfalarını SEO açısından daha iyi optimize eden satıcılar bu kategoride büyük bir avantaj yakalayacaktır.

2024 yılında en çok satılan sağlık ve bebek bakım ürünleri:

  1. Bebek bezi
  2. Bebek ıslak mendili
  3. Biberon ucu
  4. Hamile yastığı
  5. Boyun yastığı
  6. Kakao yağlı masaj kremi

Amazonda Komisyon Oranları 2024 Yılında Ne Kadar?

E-ticaret platformlarında ürün satışları üzerinden komisyon kesintileri yapılır. Komisyon oranları her platformda farklı olduğu gibi, platformun içinde ürün gruplarına göre de değişebilir. Satışlarda karlılığı etkileyen en önemli faktörlerden birisi komisyon oranları olduğu için hem platform seçimini hem de satılacak olan ürünlerin seçimini yaparken güncel komisyon oranlarına bakılmalıdır.

Amazonda komisyon ödemesinden önce düzenli bir üyelik ücreti ödemek gerekir. Amazon Türkiye’nin aylık üyelik ücreti 99 TL + KDV olarak belirlenmiştir.

Amazon komisyon oranları 2024 yılında ne kadar diye baktığımızda ise, bu oranların ülkelere ve ürünlere göre farklı olduğunu görüyoruz. Haydi, Türkiye’den başlayarak Amazonda hangi üründen ne kadar komisyon alınıyor inceleyelim!

Türkiye’de Amazon Komisyon Oranları Ne Kadar?

2024 Amazon Türkiye komisyon oranları şu şekildedir:

Amazon Türkiye Ürün KategorileriKDV Hariç Komisyon Oranları
Elektronik Cihazlar%6
Elektronik Aksesuarlar %10
Fotoğraf Makinesi%6
Cep Telefonları%6
Bilgisayarlar%6
Kişisel Bakım Cihazları%10
Mutfak Eşyaları%10
Yapı Market Ürünleri%10
Dekorasyon Ürünleri%10
Küçük Ev Aletleri%6
Giyim%10
Bebek Ürünleri%10
Ofis Ürünleri%10
Ayakkabılar ve Çantalar%10
Oyuncaklar ve Oyunlar%10
Video Oyun Konsolları%6
Kitaplar%10
Spor Malzemeleri%10
Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri%10
Makyaj Malzemeleri%10
Gıda Ürünleri%10
Diğer Ürünler %10
Tablo 1: Amazon Türkiye 2024 Komisyon Oranları

Amerika Amazon Komisyon Ücretleri Nasıl?

Birçok kişinin e-ticarete girme amacı, ihracat yaparak dolarla para kazanmak. E-ihracat denince de akla ilk gelen platformlar ETSY ve Amazon oluyor. Fakat Türkiye’den ihracat yapmak isteyenler için komisyon oranlarının yüksek olması büyük bir engel. Dolayısıyla, Amazon Amerika’da satış yapmak isteyenler öncelikle hangi üründen ne kadar komisyon alındığını bilmek istiyor. Buna ek olarak aylık hesap ücretleri de dikkat edilmesi gereken noktalardan.

Amazon Amerika’da mağaza açma ücreti aylık $39.99 olarak karşımıza çıkıyor. Hesap açma ücreti dışında ürün gruplarına göre değişen komisyon ödemeleri de mevcut.

Amazon Amerika komisyon oranları 2024 yılında şu şekilde belirlenmiş:

Amazon Amerika Ürün KategorileriKomisyon Oranları
Elektronik Ürünler$100 altındaki satışlarda %15
$100 üzerindeki satışlarda %8
Mutfak Araç Gereçleri%15
Beyaz Eşya Yedek Parçaları $300 altındaki satışlarda %8
$300 üzerindeki satışlarda %15
3D Yazıcı Ürünleri%12
Bebek Ürünleri$10 altındaki satışlarda %8
$10 üzerindeki satışlarda %15
Kitap ve DVD%15 + $1.8 ek ücret
Güzellik Ürünleri$10 altındaki satışlarda %8
$10 üzerindeki satışlarda %15
Endüstriyel Ürünler %12
Giyim%17
Ayakkabı ve Çanta%15
Bilgisayar %8
Beyaz Eşya %8
Mobilya$200 altındaki satışlarda %15
$200 üzerindeki satışlarda %10
Saat$1500 altındaki satışlarda %16
$1500 üzerindeki satışlarda %3
Mücevher$250 altındaki satışlarda %20
$250 üzerindeki satışlarda %5
Oyuncaklar ve Oyunlar%15
Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri$10 altındaki satışlarda %8
$10 üzerindeki satışlarda %15
Yazılım%15 + $1.8 ek ücret
Gıda Çeşitleri$10 altındaki satışlarda %8
$10 üzerindeki satışlarda %15
Tablo 2: Amazon Amerika 2024 Komisyon Oranları

Amazon Amerika’da komisyon oranları dışında minimum komisyon tutarı da $0.30 olarak belirlenmiştir. Yani, ürünün satış miktarı ne kadar ucuz olursa olsun, komisyon tutarı daha düşük hesaplansa dahi, satıcılardan her ürün başına en az $0.30 komisyon ücreti kesilir.

Amazonda Nasıl Satış Yapılır?

Amazonda satış yapmak için öncelikle bir satıcı hesabı oluşturulmalıdır. Hesap oluşturduktan sonra ürünlerinizi listeleyerek satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Amazon, rekabetin son derece yüksek olduğu bir platform. Dolayısıyla satış yapabilmek için sadece ürünlerinizi listelemeniz yeterli olmayacaktır.

Peki, Amazonda satış yapmak için gerekenler neler? Hesap açma adımından itibaren Amazonda nasıl başarılı bir satıcı olabileceğinizi öğrenmek istiyorsanız okumaya devam edin!

Öncelikle, aşağıda yer alan Amazon satıcı hesabı oluşturma adımlarını takip edin:

  1. Satıcı hesabı oluşturmaya başlamak için “https://satis.amazon.com.tr” adresine gidin ve “Hesap Aç” butonuna tıklayın.
  2. E-posta adresinizi girin ve şifrenizi belirleyin.
  3. Size iletilen doğrulama kodunu girerek hesabınızı doğrulayın.
  4. Amazonda hesap açmak için gerekli belgeleri sisteme yükleyin.
  5. İşletme bilgilerinizi girin.
  6. Amazon hesabını yönetecek olan kişinin (irtibata geçilecek kişi) bilgilerini girin ve kimlik doğrulama adımını tamamlayın.
  7. İrtibata geçilecek kişinin resmiyetteki ikamet adresini girin. Bu adres işletme adresinden farklıysa, yeni adres ekleyerek devam edin.
  8. Fatura ve ödeme bilgilerinizi girin.
  9. Kendinize bir Amazon mağaza ismi belirleyin.
  10. Kimlik ve adres doğrulama adımını tamamlayın.
  11. Amazon temsilcisi ile görüntülü konuşmaya katılın.
  12. Bu adımları tamamladığınızda başvurunuz 72 saat içinde değerlendirilir ve onaylanır.
  13. Başvurunuz onaylandıktan sonra ürünlerinizi listelemeye başlayabilirsiniz.

Amazon hesabı açmak için gerekli belgeler ve bilgiler şunlardır:

  • Resmi işletme adı
  • İşletme e-mail adresi
  • Ticaret sicil numarası
  • Kayıtlı işletme adresi
  • Cep telefonu numarası
  • Vergi dairesi ismi ve vergi numarası
  • MERSİS numarası
  • İrtibat kişisinin TC kimlik numarası ve TC kimlik son kullanma tarihi
  • İrtibat kişisinin resmiyette kayıtlı adresi
  • Platformda kullanılmak istenen mağaza ismi
  • Ödeme kartı bilgileri
  • Kredi kartı ya da banka hesap ekstresi

Yüksek Rekabete Rağmen Amazonda Satış Nasıl Yapılır?

Amazonda karlı satışlar yapabilmek ve rekabet ortamı içinde üst sıralara çıkabilmek için öncelikle satılacak olan ürünü dikkatli seçmek gerekir. Daha sonra mağazanızı ve ürün bilgilerini verimli bir şekilde optimize ederek rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Bu bölümde, Amazonda satış yapabilmek için kullanabileceğiniz bazı yöntemlerden ve stratejilerden bahsedeceğiz.

Başarılı bir Amazon satıcısı olmak için en çok tercih edilen yöntemler şunlardır:

  1. Amazonda en çok satan ürünler içinden alt kategorileri araştırarak rekabette daha kolay öne çıkılabilecek ürünleri bulmak.
  2. Niş ürünleri keşfetmek için JungleScout veya Unicorn Smasher gibi Google Chrome eklentilerini kullanın.
  3. Influencer marketing çalışmaları gibi reklam stratejileri geliştirin.
  4. Google Trends verilerini inceleyerek trend olan ürünleri listeleyin.
  5. Satmak istediğiniz ürün için rakip satıcıların ürünlerine yapılan müşteri yorumlarını okuyun. Müşterilerin şikayet ettiği bir durum varsa buna çözüm üretin ve ürün açıklamalarınızda bunları belirtin.
  6. Mağaza sayfanızda ve ürünlerinizde SEO çalışmaları yaparak aramalarda üst sıralara çıkmayı hedefleyin.
  7. Rekabet oranının daha düşük olduğu ürünler seçmeye özen gösterin.

Şimdi bu yöntemleri nasıl uygulayabileceğinize bakalım!

1. Amazonda Kategori ve Alt Kategorileri Araştırma

Satmak istediğiniz ürüne karar verebilmek için öncelikle satış yapacağınız platforma hakim olmalısınız. Dolayısıyla; ilk yapmanız gereken şey, Amazonda en çok satılan ürünleri kendi sitesi üzerinden incelemek olmalıdır. En çok satılan ürünleri de kategorilere ve alt kategorilere bölerek incelemelisiniz.

Alt kategorilerden yapacağınız ürün seçimlerinde rekabette ayakta kalmak daha kolay olacaktır. Fakat rekabetin düşük olduğu bir ürün seçmek her zaman çok satış yapabileceğiniz anlamına gelmez.

Seçtiğiniz her ürünü, Google anahtar kelime planlayıcılarında araştırın ve arama hacimlerini belirleyin. Arama hacmi yüksek olan ürünlerin satış miktarı da daha fazla olur.

2. Chrome Eklentileri ile Niş Ürün Bulma

Niş ürünleri bulmak için ürün istatistiklerini araştırmak oldukça önemlidir. Bu noktada kullanılabilecek verimli Google Chrome eklentileri bulunuyor. Ürünlerin istatistiklerini, aylık satış oranlarını, piyasadaki rekabet durumunu ve bu ürünün piyasadaki mevcut durumunu eklentiler üzerinden kontrol ederek daha tutarlı bir ürün seçimi yapabilirsiniz.

Amazonda satılabilecek ürün bulmak için en çok tercih edilen chrome eklentileri;

  • JungleScout
  • Unicorn Smasher
  • Empazon
  • Emparator
  • Nesatilir.com Google Chrome Uzantıları

3. Influencer Marketing Yapma

Bir ürünün satışını en çok artıran pazarlama yollarının başında Influencer marketing gelmekte. Günümüzde sosyal medya tüketici psikolojisini etkilediği için çoğu zaman tüketicilerin e-ticaret platformlarına gelmeden önce ilk durakları instagram ya da tiktok gibi sosyal medya platformları oluyor.

Influencer marketing stratejilerini kullanarak doğru influencer ile iş birliği yapmak, Amazon satışlarınızı ciddi seviyelerde artırabilir. Bu konuda affiliate marketing çalışmaları da yapabilirsiniz.

4. Google Trends Verilerini İnceleme

Google Trends’te merak ettiğiniz bir ürünü araştırarak bu ürünün zaman içindeki arama hacmi değişimini takip edebilirsiniz. Ürünlerin arama hacmindeki değişimleri takip ederek mevsimsel bir ürün olup olmadığını veriler üzerinden görebilir, ürünün satış potansiyeli hakkında tutarlı tahminlerde bulunabilirsiniz.

Ayrıca tarih aralığını geniş tutarak satmak istediğiniz ürünün geçici bir trend olup olmadığını ve zarar edip etmeyeceğinizi anlamak da mümkün. Örneğin; bir anda yükselip tekrar aynı seviyelere gelmeyen ya da istikrarlı bir arama hacmi olmayan ürünleri gereğinden fazla stoklamak, zarar etmenize yol açabilir.

5. Rakiplerin Müşteri Yorumlarını İnceleme

E-ticaret satışlarında öne çıkabilmek için mevcut ürünlerden farklılaşmak gerekir. Müşterilerin beklentileri doğrultusunda ürünlerinizi özelleştirmenin en iyi yolu da müşteri yorumlarını okumaktır. Amazondaki rakiplerinizin ürünlerine yapılan yorumları inceleyin ve müşterilerin beklentilerini daha iyi anlayın.

Amazonda satış yapmak istiyorsanız bir e-ticaret firması olarak müşterilerinizden nasıl yorum ve değerlendirme alabilirsiniz?

  • Müşterilerinize ürün gönderimi yaparken teşekkür kartı koyarak değerlendirme talep edebilirsiniz.
  • Yorum yapan müşterilerinize özel kupon tanımlayabilirsiniz.
  • Ürün yanında küçük hediyeler gönderebilirsiniz.

6. Mağaza Sayfasında ve Ürünlerde SEO Çalışmaları Yapma

Amazon satıcı hesabınızda ürün açıklamalarını ve mağaza sayfasını uygun anahtar kelimeler ve görsellerle optimize ederek Google aramalarında ilk sıralarda yer alabilirsiniz. Bu sayede reklam ücretlerine gerek kalmadan organik aramalarda satışlarınızı artırmanız mümkün olur.

Örneğin; Amazonda ürün ismi belirlerken örnekte verdiğimiz şekilde ürün ismi belirlemek, sadece kısa ürün ismini yazmaktan daha iyi sonuçlar verecektir.

Ürün ismi belirlerken ürün grubuna göre belirli formülasyonlar uygulanabilir. Ürün adı formülleri, kullanılan kelimelerin arama hacimlerine göre belirlenir.

Örnekte vermiş olduğumuz termos bardakta kullanılan formül üzerinden gidecek olursak: “marka – materyal – arama hacmi en yüksek olan ürün adı – ürün işlevi (opsiyonel) – ürününüzle ilgili arama hacmi yüksek anahtar kelime – renk bilgisi” başlıkta verildiğinde, üst sıralarda çıkma şansınız artar.

7. Rekabet Oranı Düşük Ürünler Bulma

E-ticaret platformlarında piyasada hakimiyet kurmuş büyük satıcılar bulunabiliyor. E-ticarete başlarken büyük rakipler ile yarışmak yerine, rekabetin daha düşük olduğu bir sektör belirleyerek ilerlemek daha kolay olacaktır.

Ahrefs, Semrush ya da Moz gibi SEO araçlarını kullanarak satışını yapmayı planladığınız ürünlerin arama hacimlerini araştırın. Arama hacmi çok yüksek olan ürünlerde rekabet de çok yüksektir. Mümkün olduğunca üst sıralarda çıkma potansiyeliniz olan ürünleri seçin.

Sıkça Sorulan Sorular

Amazonda satış yapmak için neler yapmanız gerektiğini ve doğru ürün tercihi yapabilmeniz için 2024 yılında Amazonda en çok satılan ürünlerin neler olduğunu tüm detayları ile açıkladık. Yazımızın bu bölümünde ise sizlerin merak ettiği diğer soruları cevaplayacağım.

Amazonda Satış Yapmak Karlı Mı?

Yapılan araştırmalarda da Amazon satıcılarının %63’ünün satışa başladıkları andan itibaren 1 yıl içinde kar etmeye başladığı görülüyor. 2021 yılı verilerine göre; 60.000 satıcının 1 milyon dolardan fazla satış yaptığı, 350.000 satıcının ise 100.000 doları aşan satışlara ulaştığı görülüyor. Fakat, Amazonda satış yapmanın karlı olabilmesi için ürün seçimi konusunda dikkatli olmak gerekir.

Amazon e-ticarette en çok satışın gerçekleştiği platformlardan biridir. Ancak, aylık satıcı hesabı ücretleri ve ürünlerden alınan komisyonlar nispeten yüksek olduğu için karlı satışlar yapmak diğer platformlara göre daha zordur.

Milyonlarca satıcının arasından öne çıkmak zorlayıcı olsa da; gerekli stratejiler izlendiğinde, başarılı bir satıcı olmak imkansız değil. Ayrıca, Amazon çok büyük bir pazar yeri olduğu için diğer platformlardan çok daha fazla miktarlarda satış yapılabilir. Dolayısıyla büyük kazançlar elde edebilirsiniz.