E-Ticaret satışlarınızı Instagram alışveriş özelliği ile nasıl artıracağınızı bilmiyor musunuz? Günümüzde sosyal medyanın etkisi hayatımıza yön vermeye devam ettikçe e-ticaret yapmak isteyen herkesin ilk düşüncesi Instagram satış sayfası açmak oluyor.

Instagram reklamları 849,3 milyondan fazla kullanıcıya ulaşma potansiyeline sahip. Bu çok büyük bir potansiyel olsa da iyi optimize edilmemiş bir instagram sayfası, satışları artırma konusunda başarılı olamaz. Bu sebeple, instagram alışveriş özelliği nasıl açılır ve en verimli şekilde nasıl kullanılır öğrenmelisiniz.

Birçok kişi bu özelliği hala “instagram mağaza açma” olarak bilse de aslında bu özellik değişti. Türkiye’de instagram mağaza açma özelliği kaldırılmış olsa da; Hootsuite’in istatistiklerine göre, instagram kullanıcılarının %81’i bu platformu yeni ürün ve hizmet bulmak için kullanmaya devam ediyor. Bu nedenle dünya genelinde 25 milyondan fazla işletme, hizmet ve ürünlerini tanıtmak için aktif bir şekilde instagram hesabı kullanıyor.

Instagram kullanan markaların ise %74’ü yeni hedef kitlelere ulaşmayı, %69’u marka bilinirliği oluşturmayı, %46’sı ise satışlarını artırmayı hedefliyor.

Peki, satış yapmak isteyen markaların kullanmak istediği “Instagram Mağaza Özelliği” yerine ne geldi?

Instagram mağaza butonu kaldırılmış olsa da kullanıcılar; reelslerden, hikayelerden ve reklamlardan alışveriş yapmaya devam edebilecek. Yani instagram mağaza açma özelliği olmadan da “Instagram Alışveriş Özelliği” kullanılabilir durumda.

Bu yazımızda, en verimli şekilde instagramdan satış yapma adımlarını tüm detayları ile sizlere anlatacağız. Siz de e-ticaret işletmenizi instagram alışveriş özelliğini kullanarak desteklemek istiyor ama nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, rehber niteliğindeki bu yazımızı mutlaka okuyun!

O halde gelin, instagram alışveriş özelliği nasıl açılır anlatarak temelimizi oluşturalım.

Ücretsiz Sanal POS kurulumu ile web sitenizden ödeme almak çok kolay!

Bankalarla tek tek anlaşmanıza gerek yok. %0’dan başlayan komisyon oranları ile maliyetlerinizi düşürmeniz için buradayız!

İçindekiler

Instagram Alışveriş Özelliği Nasıl Açılır?

Instagram alışveriş özelliğini açmak için öncelikle Instagram işletme hesabı açılması gerekir. Fakat, sadece Instagram’da işletme hesabı açmak yeterli değildir. Instagram mağaza kurma özelliği kapatıldıktan sonra Instagram’da alışveriş özelliğini kullanmak için Facebook işletme hesabı ve Facebook Business Manager hesabınızın olması da gerekli.

Bunun gibi birtakım gereklilikler yerine getirildikten sonra Facebook’ta ürün kataloğu oluşturulur ve Facebook işletme hesabı ile Instagram işletme hesabı birbirine bağlanır.

Instagram alışveriş özelliğini açmak için bir diğer gereklilik de e-ticaret işinize ait bir web sitenizin bulunmasıdır.

instagram alışveriş özelliği açma

Tüm şartları yerine getirmeniz durumunda Instagram alışveriş özelliğini ücretsiz olarak açabilirsiniz.

Instagram alışveriş özelliği açma adımları şu şekilde gerçekleştirilir:

  1. Instagram işletme hesabı açın.
  2. Facebook işletme hesabı açın.
  3. Facebook Business Manager kurun.
  4. Business Manager üzerinden katalog oluşturun ve ürünlerinizi ekleyin.
  5. Instagram hesabınız ile Facebook hesabınızı entegre edin ve Instagram alışveriş özelliğini aktifleştirin.
  6. Instagram alışveriş özelliğini aktif etmek için Instagram işletme hesabı profilinde sağ üstte yer alan üç çizgi alanına tıklayın.
  7. Açılan menüde “Ayarlar” seçeneğine tıklayın.
  8. İşletme ayarlarını seçerek devam edin.
  9. Açılan pencerede “Instagram’da Alışveriş’i Ayarla” seçeneğine tıklayın.
  10. Yönlendirmelere göre ilerleyin ve mağazanızı açmak için onay isteyin.
  11. Mağaza açma talebiniz onaylandığında tekrar ayarlardan işletme ayarlarına gidin.
  12. İşletme ayarları içinden “Alışveriş” seçeneğine tıklayın ve Instagram alışveriş özelliğini aktifleştirin.

Genel hatları ile instagram satış hesabı açmak için yapılması gerekenler bu şekildedir. Şimdi gelin, bu adımları daha detaylı inceleyerek instagram satış sayfası açmak için yapılması gereken her şeyi açıklayalım ve instagramdan para kazanmak için hazır olalım!

Instagram Satış Sayfası Nasıl Açılır?

Instagramdan satış yapmak için açacağınız sayfanın hem kurumsal hem de samimi görünmesi gerekir. Bu doğrultuda e-ticaret yapabilmek için açtığınız instagram işletme hesabını optimize etmeniz gerekir.

instagram işletme hesabı açma

Öncelikle işletme hesabınının nasıl açıldığını öğrenelim, daha sonra satış sayfanızı nasıl verimli kullanabileceğinizi anlatacağız.

Instagram işletme hesabı açma adımları şu şekildedir:

  1. Instagram profilinizdeki sağ üst köşeye tıklayarak menüyü açın.
  2. Menüde ayarlar seçeneğine gidin.
  3. Hesap ayarlarını seçin.
  4. Hesap ayarları içinde “Profesyonel Hesaba Geçiş Yap” seçeneğine tıklayarak ilerleyin.
  5. Profesyonel hesabınızı “içerik üretici” ya da “işletme” olarak seçebilirsiniz.

İşletme hesabı açtıktan sonra Instagram alışveriş linki ekleme adımına geçmek için Facebook Business’ta oluşturulmuş olan ürün kataloğunu Instagram’a entegre etmeniz gerekir.

Instagramda ürün kataloğunu aktif etme şu şekilde yapılır:

  1. İlk olarak Instagram işletme hesabınızı ve Facebook Business Manager hesabınızı birbirine bağlayın.
  2. Facebook Business Manager üzerinden ürün kataloğu oluşturun. Bu aşamada ürün kataloğunu sadece Facebook Business Manager kullanarak oluşturmak zorunda değilsiniz. Instagram; WooCommerce, Shopify ya da BigCommerce gibi e-ticaret altyapıları üzerinden oluşturulan katalogları da destekler.
  3. Instagram’a katalog eklemenin temeli Instagram alışveriş özelliğini aktif etme işleminden geçiyor. İşletme ayarları alanından Instagram alışveriş özelliğini aktifleştirirken hesabınıza eklemek istediğiniz kataloğu seçin.
  4. Instagram alışveriş özelliği aktifleştiğinde; Business Manager, Shopify, WooCommerce ya da BigCommerce üzerinden oluşturduğunuz ürün kataloğu Instagram’da da aktif hale gelir.

Instagram satış sayfasındaki en önemli elementlerden birisi de “Fiyat Al” butonudur. Fiyat Al butonu sayesinde Instagramdan satış yapmak isteyen e-ticaret işletmeleri daha kolay dönüşüm alabilir, satışlarını artırabilir.

“Instagram Fiyat Al Butonu” oluşturmak için hesabınızın işletme hesabı olması gerekir.

Instagram Fiyat Al Butonu eklemek için şu adımları takip edebilirsiniz:

  1. Instagram işletme hesabı profilinize girin.
  2. Profili düzenle seçeneğine tıklayın.
  3. Açılan pencerede “İletişim Seçenekleri” yazan alanı bulun ve tıklayın.
  4. Açılan alanda “Eylem Ekle” seçeneği ile ilerleyin.
  5. Eylem türleri arasından “Fiyat Al” butonunu seçin ve oturum açma işlemlerini tamamlayın.
  6. Tüm adımları tamamladıktan sonra “Instagram Fiyat Al Butonu” profilinizde yer alacaktır.

Bu adımları takip ederek “Bilet Al, Rezervasyon Yap, Bilgi Al” gibi farklı eylem butonlarını da profilinize ekleyebilirsiniz.

Profesyonel hesap açtığınızda yapacağınız paylaşımların analizini düzenli olarak takip etmelisiniz. Instagram alışveriş özelliğini verimli şekilde kullanabilmek için birkaç püf noktaya dikkat etmek gerekir. Bunlardan en önemlisi de Instagram alışveriş gönderilerini uygun şekilde hazırlamaktır.

Instagram Alışveriş Fiyat Etiketleme Nasıl Yapılır?

Instagram alışveriş özelliği açtıktan sonra paylaşımlarınızı satışa dönüştürmek için ürün etiketlemesi yapmak gerekir. Etiketleyebileceğiniz ürünler, alışveriş özelliğini etkinleştirirken seçtiğiniz katalogta yer alan ürünlerdir.

Paylaşımlarınızdan satış yapabilmek için instagram hikayelerine ve gönderilerine ürünlerinizi etiketleyebilirsiniz. Böylece paylaşımlarınızı gören kullanıcılar görsellerin üzerine tıkladığında ürünün fiyat bilgisini görebilir, açılan fiyatın üzerine tıkladığında da ürün kataloğunuza ve e-ticaret sitenize erişebilir.

Instagram Alışveriş Gönderisi Hazırlama Nasıl Yapılmalı?

Instagram alışveriş özelliği kapsamında hazırlanan gönderilere fiyat etiketlemesi yapılarak “ürünleri görmek için dokun” açıklaması yazılır. Böylelikle; müşteriler merak ettiği ürünü başka bir yerde bulmaya çalışmak yerine, doğrudan instagram hikayeniz ya da gönderinizin üzerine tıklayarak inceleyebilir ve e-ticaret sitenizi ziyaret edebilir.

Peki, Instagram alışveriş gönderisinde ürün etiketleme nasıl yapılır?

  1. Müşteriyi cezbeden ürün görselleri ile hikaye ya da post oluşturun.
  2. Gönderinize ilgi çekici ve etkileşimi tetikleyici bir açıklama yazın. Açıklamanızda “ürünleri görmek için dokun” ifadesini ekleyerek kullanıcıları yönlendirebilirsiniz.
  3. Gönderiyi paylaşmadan önce “Ürünleri Etiketle” seçeneğine tıklayın ve gönderiniz ile ilgili ürün etiketi seçin.
  4. Instagram story paylaşımında ürünleri öne çıkarmak istediğinizde ise hikayeyi paylaşmadan önce çıkartma simgesine tıklayarak “Ürün Çıkartması”nı seçin. Ürün çıkartmasına tıkladıktan sonra katalogtan istediğiniz ürünü seçebilirsiniz.
  5. Gönderi için belirlediğiniz ürün etiketini ya da hikaye için seçtiğiniz ürün çıkartmasını fotoğraf üzerinde istediğiniz alana sürükleyip bırakın.
  6. Instagram alışveriş gönderiniz artık paylaşıma hazır.

Instagram ürün etiketleri her story paylaşımında bir adet eklenebilirken, bir gönderi üzerinde 5 adede kadar etiketleme yapmak mümkündür. Kaydırmalı görsel paylaşımlarında ise 20 etikete kadar kullanabilirsiniz.

Instagramı Facebook Sayfasına Bağlamak Ne İşe Yarar?

Instagram satış sayfası, ürün kataloglarında bulunan ürünlerin gönderilere etiketlenmesi ile oluşturulur. Ne yazık ki ürün kataloğu oluşturmak için sadece

Instagram işletme hesabınızın olması yeterli değildir. Instagram alışveriş özelliğinden yararlanmak için Facebook Business hesabınızın da bulunması gerekir.

instagram ürün kataloğu oluşturma

Facebook Business Manager üzerinden ürün kataloğu oluşturulur. Daha sonra, Facebook işletme hesabının Instagram işletme hesabına bağlanması ile ürün kataloğu Instagram’da da kullanılabilir hale gelir.

Instagramı Facebook sayfasına bağlamak sadece ürün kataloğu için gerekli değildir. Aynı zamanda reklam kampanyalarını incelemeye, gönderileri analiz etmeye ve hesabınızı daha profesyonel bir şekilde yönetmeye yardımcı olur.

Facebook Mağaza Nasıl Açılır?

Facebook’ta ve Instagram’da satış yapmak için Facebook’ta bir işletme sayfasına sahip olmak gerekmektedir. Business Manager üzerinde Facebook mağazası oluşturmak için takip edilmesi gereken bir takım adımlar vardır. Siz de işletmem için Facebook sayfası açmak istiyorum diyorsanız, yazımızı okumaya devam edin!

Business Manager’da Facebook Mağaza açma adımları şu şekildedir:

  1. Business Manager’da “Mağaza Konumları” sayfasını seçerek ilerleyin.
  2. Açılan pencerede yer alan menüden eklemeyi istediğiniz sayfa türünü seçin.
  3. “Mağaza detaylarınızı yönetin” bölümünde bulunan mağaza ekle seçeneğine tıklayın.
  4. Mağaza bilgilerinizi girerek mağazanızı oluşturun.
  5. WooCommerce, Shopfy, BigCommerce ya da kullanmakta olduğunuz diğer e-ticaret platformlarındaki ürünleri Business Manager’da içe aktar diyerek mağazanız ile e-ticaret sitenizi senkronize edebilirsiniz.
  6. Oluşturduğunuz mağazada kullanmak istediğiniz kataloğu seçin.
  7. Satıcı sözleşmesini onaylayarak işleminizi tamamlayın.

Facebook’ta Ürün Kataloğu Nasıl Oluşturulur?

Facebook ve Instagramda ürün kataloğu oluşturmak, gönderilere ürün bağlantıları eklemek için gereklidir. Ürün kataloğunu, tüm ürünlerinizi listeleyebildiğiniz bir envanter olarak düşünebilirsiniz. O halde gelin, Facebook ve Instagram alışveriş özelliğinde kullanılan ürün kataloğu nasıl oluşturulur adım adım öğrenelim.

Facebook ürün kataloğu oluşturma adımları:

  1. Business Manager menüsünde yer alan “varlıklar” bölümünü açın.
  2. Varlıkların içindeki “ürün katalogları” bölümünü açın ve “katalog oluştur” seçeneğine tıklayın.
  3. Açılan pencerede; katalog adı, türü ve katalog sahibinin bilgilerini girip tekrar “katalog oluştur” butonu ile ilerleyin.
  4. Ürünlerinizi manuel olarak eklemek isterseniz “ürün bilgisini yükle” seçeneğine gidin.
  5. Web sitenizin Facebook entegrasyonlu e-ticaret alt yapısı varsa manuel ürün eklemeye gerek kalmadan e-ticaret araçları ile ürünler kataloğa aktarılabilir.
  6. Business Manager üzerinden hesap paylaşımı yaparak diğer kişilere kataloğu düzenleme yetkisi verebilirsiniz.
facebook ürün kataloğu oluşturma

Instagram Alışveriş Özelliğini Kimler Kullanabilir?

Instagram alışveriş özelliği, kullanıcıların sosyal medyada gezinirken doğrudan ürünleri keşfedebilmesini sağlar. Bu nedenle e-ticaret yapmak isteyen her işletme satış oranlarını artırabilmek ve marka bilinirliğini oluşturmak için Instagram alışveriş özelliğini pazarlama stratejilerine dahil etmelidir.

Instagram alışveriş özelliğini aktifleştirebilmek için şirket kurmak zorunludur. Bunun sebebi; faturalandırmalar ve vergi yükümlülüklerinin yerine getirilebilmesi için devletin bu sektörü kontrol altında tutmak istemesidir.

Sosyal medya satışlarının vergilendirilmesinde işletmelere kolaylık sağlanabilmesi için 1 Ocak 2021 tarihinde yürürlüğe alınan vergi muhafiyeti ile gelir vergisini %2 – %4 oranlarında ödeyebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken, vergi levhanıza e-ticaret NACE kodunu eklemek.

E-Ticaret İşletmeleri Instagram Profilini Nasıl Optimize Etmeli?

Instagram’da e-ticaret işletme profili, hem profesyonel hem de kullanıcılar ile samimi bir iletişimde olabilmeli. Bu tarz bir iletişim kurulduğunda da kullanıcıları etkileşim kurmaya teşvik ederek ürünleri satın almaya yönlendirmeli. Peki, bunlar nasıl gerçekleştirilebilir?

instagram profilini optimize etme

Instagram işletme profilini optimize etme yolları:

  • Instagram işletme hesabı profiline, fiyat al ve iletişime geç gibi kullanıcıların yapmak isteyebileceği işlemlere tek tıklama ile erişmesini sağlayan butonlar ekleyin. Böylelikle instagram profili daha güvenilir bir algı yaratır ve işlem kolaylığından dolayı kullanıcıdan beklenen dönüşümlerin oranı yükselir.
  • Profilinizde yer alan biyografi bölümünde kendinizi net bir şekilde tanıtın, iletişim bilgilerinizi, kargo bilgilerini ve web sitenizi biyografinize sabitleyin.
  • Instagram alışveriş özelliği kullanmanın asıl amacı kullanıcıları web sitesine yönlendirerek satış yapmak olduğu için; instagram üzerinden verilen bağlantıyı takip etmek oldukça önemlidir. Bit.ly gibi özel bir URL oluşturucu kullanarak web sitesine gelen müşterilerin nereden geldiğini takip edebilirsiniz.
  • Profili ziyaret eden kullanıcılarda daha profesyonel bir izlenim yaratmak ve paylaşılmak istenen resmi daha detaylı bir şekilde gösterebilmek için bir resmi birkaç parçaya bölerek profilde bütün halinde görünecek bir kolaj yapılabilir.
  • Paylaşımların etkinliğini analiz edebilmek için profesyonel analiz araçları kullanın.
  • Düzenli paylaşım yapmaya ve en çok etkileşim alabileceğiniz saatlerde gönderilerinizi paylaşmaya özen gösterin.
  • Kullanıcı adınızı; işinizi yansıtan, akılda kalıcı ve kolay yazılabilecek şekilde belirleyin.
  • İşletme hesabınızda paylaştığınız gönderilerin daha geniş kitleler tarafından keşfedilebilmesi için hashtag kullanımına dikkat edin.
  • Instagram reklamları vererek marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırın. Verdiğiniz reklamları etkileşim oranı yüksek olan gönderilere çıkmaya özen gösterin.
  • Sınırlı süreli kampanya görselleri oluşturmak, kullanıcılar üzerinde hızlı karar verme ve kaybetmekten korkma etkileri yaratır. Instagram işletme hesapları, sınırlı süre geçerli olduğunu belirttiği kampanya görselleri ile satış oranlarını artırma şansına sahip olur.
  • İşletme hesabında çeşitli etkinlikler planlanarak kullanıcılar ile etkileşim oranı artırılabilir. Yapılan etkinlikler anında satış odaklı olmasa da kullanıcı güvenini geliştireceği için işletme profilini geliştirmenize yardımcı olur.
  • Influencer iş birliği yapılarak marka bilinirliği oluşturulabilir ve markanızın ürünlerine olan güven artırılabilir.
  • Çoklu ürün seçenekleri sunduğunuz hikayeler paylaşın. Bu sayede kullanıcılar ürünü alıp almamaktan çok, hangi ürünü seçeceğine odaklanır.
  • Öne çıkanlarda mutlaka müşteri yorumlarına yer verin. Böylece işletmenizin gerçeklik ile bağlantısı gözle görülebilir hale gelir, müşterilerin ürünü teslim alamama endişesi giderilir.
  • Ürünlerinizin iptal ve iade koşullarını netleştirin. Bu konuda benimsediğiniz politikayı müşterilerinize duyurun.

Instagram E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Günümüzde satın alma kararını en çok etkileyen platformlar sosyal medya platformlarıdır. Özellikle Instagram, bir ürün satın almak isteyen kullanıcıların karar verme sürecini yönetmekte oldukça başarılıdır.

Kullanıcılar sosyal medyada beğendiği bir ürünü araştırmak zorunda kalmadan direkt görsele tıklayıp fiyat alabildiğinde ya da beğendiği işletme ile anında iletişime geçebildiğinde daha fazla ürün satın alıyor. Bu da Instagram’ı vazgeçilmez bir e-ticaret pazar yeri haline getiriyor.

Instagramda e-ticaret yaparken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Hedef kitle ve piyasa analizleri sonucunda kendinize uygun bir niş belirleyin ve hedef kitlenize uygun pazarlama stratejileri geliştirin.
  • Profesyonel bir instagram işletme hesabı açın.
  • Etkileşim ve dönüşüm potansiyeli yüksek gönderiler oluşturun.
  • Dijital marketing stratejilerini uygulayın.
  • Gönderilerinizde çoklu ürün etiketlemeleri yapın.
  • Profesyonel panoda yer alan paylaşım saatlerine göre paylaşımlarınızı optimize edin.
  • Affiliate marketing stratejileri geliştirin, influencerlar ile işbirliği yapın.
  • Etkileşimi yüksek reells’lara reklam çıkın.
  • Satacağınız ürünlerin ödemelerini alabilmek için Vepara Sanal POS gibi en iyi online ödeme alma sistemlerini kullanın.

En çok beğenilen ürünlerinizi stoklamak, yeni ürün getirmek ve satmak gibi risklerden kaçınmayı sağlar. Beğenilen bir üründen 1000 tane stoklamak; daha önce çekimleri yapıldığı, müşteri yorumları ile desteklendiği için çok daha kolay satılır. Yeni yeni ürünlerden ziyade markayı yansıtan, niş ve çok beğenilen ürünlere yoğunlaşmak daha iyi bir strateji olabilir.

Instagram’da Satış Yapmak İçin Gerekenler Neler?

Instagramda satış yapmak için gerekenler; Elektronik Ticaretin Düzenlemesi Hakkında Kanun, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Vergi Usul Kanun’una bağlı olarak belirlenmiştir. E-ticaret yaparken vergi numarası bildirme zorunluluğu bulunduğu için Instagramda da şirket olmadan satış yapılamaz.

Peki, Instagram’da satış yapmak için neler gerekiyor?

  • İşletme adı
  • Marka adı
  • Vergi numarası
  • MERSİS numarası
  • Ticaret unvanı
  • Instagram işletme hesabı
  • Facebook işletme hesabı
  • Business manager kurulumu
  • Ürün kataloğu
  • Aktif bir web sitesi
  • Ürünün fiyat bilgisini verirken vergi ve kargolama masrafları hakkında bilgi vermek
  • Kişisel verilerin korunması kanununa uymak

Sıkça Sorulan Sorular

Instagram alışveriş özelliği aktif etme ile ilgili bilmeniz gereken her şeyi yazımızda tüm detayları ile açıkladık. Yazımızın bu bölümünde ise sizin merak ettiğiniz diğer soruları yanıtlayacağız.

Instagram Mağaza Açma Kapandı Mı?

Instagram mağaza açma özelliği 10 Ağustos 2023 tarihinden itibaren Türkiye’de kullanıma kapatıldı. Instagramın altında yer alan Instagram shopping butonu yerine artık reels butonu bulunuyor.

Türkiye’de instagram mağaza özelliği kullanılamasa da, bunun yerine instagram alışveriş özelliği kullanılıyor. Instagram alışveriş özelliğinin instagram mağazadan farkı, yeni versiyonda Instagram hesabı üzerinden değil Facebook manager üzerinden katalog oluşturulması ve mağaza sayfası bulunmaması diyebiliriz.